Puolustusvoimat valitsi Digian 12 M€:n verkkotietojärjestelmän toimittajaksi

Ohjelmisto- ja palveluyritys Digia Oyj:n yhteistyö Puolustusvoimien kanssa laajenee. Yhtiö on valittu Puolustusvoimien Verkkotietojärjestelmän (VTJ) toimittajaksi. Kilpailutetun sopimuksen kokonaisarvo optioineen on 12 miljoonaa euroa ja kesto 7 vuotta.

Puolustusvoimat on kilpailuttanut Verkkotietojärjestelmänsä (VTJ) ja valinnut toimittajakumppaniksi Digia Oyj:n. Digia toimittaa vuosien 2023–2030 aikana Puolustusvoimille tietoliikenneverkkojen dokumentoinnin hallintajärjestelmän ja siihen liittyviä ylläpito-, tuki- ja koulutuspalveluita. Sopimus sisältää myös option järjestelmän hankinnasta eri turvaluokan verkkoihin. Järjestelmälle tullaan tekemään Katakri 2020:n mukainen tietoturva-auditointi, ennen käyttöönottamista.

"On hienoa päästä syventämään pitkäaikaista yhteistyötämme Puolustusvoimien kanssa. Verkkotietojärjestelmän toimitus luo meille uuden näkökulman tietojärjestelmien ylläpitoon", sanoo Digian Defence-yksikön johtaja Jussi Tammelin.

Digia on Puolustusvoimien luotettu kumppani ja yhteistyötä on tehty jo parinkymmenen vuoden ajan. Digia toimii mm. Puolustusvoimien digitalisaatiokumppanina ja yhtiölle myönnettiin vuoden 2022 lopulla Puolustusvoimien kansallinen Yritysturvallisuustodistus.

"Meillä on erittäin vahva kokemus puolustusteollisuuden digitaalisten palvelujen innovoinnista, kehittämisestä ja tuottamisesta. Luotettavuus ja turvallisuus ovat toimintamme perusta, mutta meillä on myös todistetusti tarvittavat edellytykset toimia tiukkojen turvallisuusvaatimusten mukaisissa kansallisissa toimituksissa. Yhteistyössä tuomme laajan osaamisemme asiakkaamme käyttöön toiminnan tehostamiseksi", Tammelin lisää.

Jussi Tammelin
Johtaja, Defence, Digia Oyj
p. 050 574 6570, jussi.tammelin(a)digia.com

Digia on ohjelmisto- ja palveluyritys, joka yhdistää teknologian mahdollisuudet ja ihmisten kyvykkyydet älykkäämmän liiketoiminnan ja yhteiskunnan sekä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi. Tehtävämme on pitää asiakkaamme digievoluution kärjessä. Meitä digialaisia on yli 1400 ja toimimme globaalisti asiakkaidemme kanssa. Digian liikevaihto vuonna 2022 oli 171 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna Nasdaq Helsingissä (DIGIA). digia.com