Samlink ja SYSOPENDIGIA sijoitusohjelmistoja koskevaan yhteistyöhön

SYSOPENDIGIA Oyj Lehdistötiedote 5.6.2007

SYSOPENDIGIA ja Samlink ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on rakentaa yhteinen sijoitusohjelmistojen palvelukonsepti. Palvelukokonaisuus kattaa rahasto-, osake- ja arvo-osuustoiminnallisuudet sekä monipuoliset lisätoiminnot, kuten pörssikauppojen selvityksen sekä kattavan raportoinnin esimerkiksi varainhoitoon. Palvelut voidaan ottaa käyttöön osana Samlinkin peruspankkijärjestelmää tai erillisenä ASP-palveluna.

”Kattavat sijoituspalvelut ovat nykyaikaiselle finanssitoiminnalle erittäin tärkeitä. Siksi haluamme tarjota Samstock by SYSOPENDIGIA:an pohjautuvan sijoituspalvelualustan Samlinkin nykyisille ja tuleville asiakkaille. Uusi palvelukokonaisuus on huoleton ratkaisu asiakkaillemme, sanoo toimitusjohtaja Heikki Sirve Samlinkista. Asiakas voi ottaa käyttöön Samstock -ohjelmistoratkaisun kokonaispalveluna, jolloin ohjelmiston kehittäminen ja infrastruktuuripalvelut ovat vastuullamme ja asiakkaamme voi keskittyä oman liiketoimintansa kehittämiseen”, hän jatkaa. ”Solmittu sopimus täydentää merkittävästi Samlinkin ASP-palvelukokonaisuutta”, hän toteaa lopuksi.

”Yhteistyö mahdollistaa lisäksi SYSOPENDIGIA:n finanssitoimialan ohjelmistojen tarjoamisen aikaisempaa laajemmalle asiakaskunnalle. Vakioidut ASP ratkaisut tarjoavat kustannustehokkaan tavan ottaa sijoitusliiketoimintaan tarvittavat ohjelmistot käyttöön esimerkiksi toimintansa aloittavissa yrityksissä”, toteaa johtaja Juha Leinonkoski SYSOPENDIGIA:sta.

Samassa yhteydessä osapuolet ovat sopineet, että Samlink-konserni korvaa nykyiset sijoitusjärjestelmänsä täysin uudella sijoituspalvelujen ohjelmistoalustalla, jonka toimittaa SYSOPENDIGIA. Järjestelmä perustuu finanssitoimialalle kehitettyyn Samstock by SYSOPENDIGIA -ratkaisuun.

Samlinkin ASP-palvelumalli takaa loppuasiakkaalle liiketoimintaa tukevat järjestelmät kustannustehokkaasti ja joustavasti. Osapuolet huolehtivat yhdessä palvelun kehittämisestä ja toimivuudesta. Lisäksi Samlink huolehtii loppuasiakkaan puolesta teknisestä palveluympäristöstä sekä tietoliikenneyhteyksistä ja SYSOPENDIGIA vastaa ASP-palveluna tarjottavasta Samstock by SYSOPENDIGIA-ohjelmistosta.

Lisätietoja antavat:
Toimitusjohtaja Heikki Sirve Samlinkista, puh. 050 5901 591 ja
Johtaja Juha Leinonkoski SYSOPENDIGIA:sta, puh. 040 842 2810.

Samlink-konserni kehittää ja integroi finanssialan IT-palveluja sekä tarjoaa niitä asiakkailleen ASP-palveluna. Samlink tukee myös asiakkaidensa liiketoimintaa tarjoamalla tietoteknisiä palveluja tukevia lisäarvopalveluita. Toimintavarmat ja turvalliset IT-järjestelmät ovat nykyaikaisen finanssitoiminnan edellytys. Monipuolisista järjestelmistä hyötyvät asiakkaamme ja heidän asiakkaansa.
Lisätietoja osoitteessa: www.samlink.fi

SYSOPENDIGIA Oyj on nykyaikainen ja ketterä ohjelmistoyhtiö, joka toimittaa ja toteuttaa asiakkaidensa kilpailukykyä parantavia ICT-tuotteita, -palveluja ja -teknologioita – ratkaisuja muuttuvan maailman tarpeisiin. Yhtiön kotipaikka on Suomi ja se toimii kansainvälisesti yli 1 100 ammattilaisen voimin. SYSOPENDIGIA on listattu pohjoismaisessa pörssissä.
Lisätietoja osoitteessa: www.sysopendigia.fi