SYSOPENDIGIA toteutti sähköiseen paperiin perustuvan hintanäyttöratkaisun Tradekalle

Lehdistötiedote 19.11.2007

Maailman ensimmäinen UPM Ella -sähköiseen paperiin perustuva hintanäyttöjärjestelmä on otettu käyttöön Lahden Euromarketissa. Ratkaisun on Tradekalle toteuttanut SYSOPENDIGIA. Sähköisen paperin on kehittänyt ja valmistanut UPM.

Tradeka on edelläkävijä uuden teknologian käyttöönotossa ja pilottiratkaisu on ensimmäinen UPM Ella -sähköiseen paperiin perustuvan hintanäyttöjärjestelmän kaupallinen asennus maailmassa. Uusi hintanäyttöjärjestelmä on otettu käyttöön Lahden Euromarketin hedelmä- ja vihannesosastolla, jossa puolen vuoden ajan kerätään kokemuksia järjestelmän tuomista hyödyistä. Pilotin kokemusten perusteella tutkitaan ja päätetään ratkaisun käytön mahdollisesta laajentamisesta Euromarket-ketjussa.

Sähköisten näyttöjen pilottiratkaisu koostuu UPM Ella Store Labels -hintaetikettien ja -järjestelmän lisäksi tuotteistetusta kassaintegraatio- ja hallintasovelluksesta sekä myymälän langattomasta käsipääteratkaisusta. Sähköiset hintaopasteet on myymälässä kytketty suoraan kassajärjestelmään ilman että siihen on tarvinnut tehdä muutoksia. Kassoihin tehtävät hintapäivitykset välittyvät näin reaaliaikaisesti hintaopasteisiin. Tällä voidaan varmistaa, että hintaopasteissa ja kassalla on aina sama oikea hinta.

- Tradeka tavoittelee järjestelmän avulla joustavuutta tuotteiden hinnoitteluun sekä työtä helpottavia ratkaisuja myymälätoimintoihin. Ratkaisu on ollut käytössä jo jonkin aikaa ja kaikki on toiminut moitteettomasti, toteaa Euromarket-ketjun kenttäjohtaja Aulis Anttila Tradekasta tyytyväisenä.

- Henkilökunta on ollut tyytyväinen uuteen työvälineeseen. Uudet sähköiset hintaopasteet ovat selkeitä ja hinnat ovat hyvin luettavissa myös sivusuunnasta. Myös asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Hintaopasteet myös näyttävät tyylikkäiltä, sanoo Lahden Euromarket-päällikkö Birgitta Suni.

- Reaaliaikainen sähköisen hintanäytön integroituminen kassajärjestelmään on konkreettinen esimerkki myymäläympäristön prosessien tehostamisesta ja asiakaspalvelun parantamisesta uuden teknologian keinoin. Uskon, että tehty ratkaisu toimii tiennäyttäjänä myös muille uusille myymälätoimintoja tehostaville tuotteille ja ratkaisuille, toteaa SYSOPENDIGIA:n johtaja Petri Anttila.

Sähköisten hintaopasteiden tietoja, kuten tuotteen hintaa ja vaakanumeroa, voidaan päivittää automaattisesti. Henkilökunta voi keskittyä asiakkaiden palvelemiseen. UPM Ella Store Labels -etikettien visuaalinen ilme soveltuu erityisen hyvin kaupan ympäristöön ja siihen voidaan liittää brändielementtejä. Sähköiset hintanäytöt toimittaa UPM:n Corporate Venturing –osasto. SYSOPENDIGIA toimii sähköisten hintanäyttöjen jälleenmyyjänä ja integraattorina.

Tradeka, Euromarket-ketjun kenttäjohtaja Aulis Anttila
Puh. (09) 733 2639, sähköposti: aulis.anttila (at) tradeka.fi

SYSOPENDIGIA, johtaja Petri Anttila
Puh. +358 (0)50 560 0223, sähköposti: petri.anttila (at) sysopendigia.com

UPM Corporate Venturing, tuotemarkkinointipäällikkö Jenni Virnes
Puh. +358 (0)204 16 8115, sähköposti: jenni.virnes (at) upm-kymmene.com

SYSOPENDIGIA lyhyesti
SYSOPENDIGIA Oyj on nykyaikainen ja ketterä ohjelmistoyhtiö, joka toimittaa ja toteuttaa asiakkaidensa kilpailukykyä parantavia ICT-tuotteita, -palveluja ja -teknologioita – ratkaisuja muuttuvan maailman tarpeisiin. Yhtiön kotipaikka on Suomi ja se toimii kansainvälisesti yli 1 100 ammattilaisen voimin. SYSOPENDIGIA on listattu pohjoismaisessa pörsissä.
Lisätietoja: www.sysopendigia.fi

Tradeka lyhyesti
Tradeka Oy on Suomen kolmanneksi suurin vähittäiskauppayritys ja lähikaupan markkinajohtaja. Sen toiminta perustuu kolmeen valtakunnalliseen ketjuun, jotka ovat Siwa, Valintatalo ja Euromarket. Tradekalla on 750 myymälää, joiden yhteenlaskettu liikevaihto on 1,4 miljardia euroa. Tradeka Oy:n suurin omistaja on kansainvälinen pääomasijoittaja Industri Kapital.
Lisätietoja: www.tradeka.fi

UPM lyhyesti
UPM kuuluu maailman johtaviin metsäteollisuusyhtiöihin. Yhtiön liikevaihto vuonna 2006 ylitti 10 miljardia euroa, ja sen palveluksessa on noin 28 000 henkilöä. UPM Corporate Venturingin tavoitteena on kehittää ja kaupallistaa uusiin teknologioihin perustuvia liikeideoita ja tuotteita UPM:lle. Venturing-hankkeista ovat syntyneet mm. RFID-etätunnisteliiketoiminta, puumuovikomposiitti ja sähköinen paperi.
Lisätietoja: www.upm-kymmene.com , www.ellastorelabels.com