Verohallinto valitsi Digian sähköisen asioinnin kumppaniksi

Digia on allekirjoittanut puitesopimuksen Verohallinnon kanssa sähköisen asioinnin kehittämisestä. Sopimuksen myötä Digia jatkaa muun muassa Veroilmoitus verkossa -palvelun kehittämistä entistä monipuolisemmaksi ja laadukkaammaksi. Palvelun seuraavassa vaiheessa sen on tarkoitus kattaa henkilöasiakkaiden lisäksi myös liikkeen- ja ammatinharjoittajat.

Digian ja Verohallinnon välinen sopimus astui voimaan 1.8.2012. Jo ennen tätä puitesopimusta Digia on ollut vuosia Verohallinnon kumppani sähköisessä asioinnissa ja ollut mukana rakentamassa esimerkiksi Veroilmoitus verkossa -palvelua. Monitoimittajaprojektina toteutettu hanke on saanut erittäin hyvät arvosanat sekä Verohallinnolta että palvelua käyttäneiltä kansalaisilta.

”Veroilmoitus verkossa palvelussa keväällä 2012 tietoja ilmoitti kaikkiaan noin 565 000 asiakasta eli noin 40 % veroilmoituksen palauttaneista”, kertoo Verohallinnon ylitarkastaja Raija Myllys-Kauppinen. ”Asiakkaat antoivat palvelusta runsaasti palautetta, joista peräti 76 % oli kiitosta, 17 % kehitysehdotuksia ja vain 7 % moitteita. Erityisesti asiakkaat pitivät palvelun etuna sen selkeyttä, yksinkertaisuutta ja helppokäyttöisyyttä.

Digian ja Verohallinnon nyt allekirjoitetun puitesopimuksen piirissä on tarkoitus jatkaa Veroilmoitus verkossa -palvelun kehittämistä. Digia on myös mukana rakentamassa yhteisöille tarkoitettua palvelua tuloverotustietojen ilmoittamiseen sekä ylläpitämässä ja kehittämässä yritysten ALVEU-palvelua. ALVEU-palvelussa yritykset voivat hakea arvonlisäveron palautusta toisesta EU-maasta.

”Olemme iloisia saadessamme jatkaa hyvää yhteistyötä Verohallinnon kanssa”, sanoo johtaja Christian Lehtinen Digialta. ”Digia on sähköisen asioinnin ammattilainen ja tämän alan osaaminen on meille strateginen kilpailuvaltti. Sähköinen asiointi on iso mahdollisuus tehokkuusvaatimusten edessä painivalle julkiselle sektorille ja haluamme olla mukana luomassa Suomesta modernia tietoyhteiskuntaa.”

Christian Lehtinen
etunimi.sukunimi@digia.com

Digia lyhyesti
Digia on suomalainen ohjelmistoratkaisu- ja palveluyhtiö. Yli 1000 huippuosaajaamme luovat oivaltavia ratkaisuja ja onnistumisia ihmisten, yritysten ja yhteisöjen jokaiseen päivään. Parannamme asiakkaidemme kilpailukykyä toimintaa tehostavien ja asiakaskokemusta parantavien monikanavaisten yritysratkaisujen avulla. Asiakkaamme luottavat oivaltaviin asiantuntijoihimme, syvään toimialaymmärrykseemme ja tunnetusti laajaan teknologiaosaamiseemme. Innovatiiviset tuotteemme ovat ihmisten saatavilla ympäri maailmaa. Toimitamme ict-ratkaisuja ja -palveluja eri toimialoille, joista keskeisiä ovat finanssi, julkishallinto, kauppa ja palvelut sekä telekommunikaatio. Digia toimii Suomessa, Venäjällä, Kiinassa, Ruotsissa, Norjassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä (DIG1V).

Pikafaktat

Veroilmoitus verkossa palvelussa keväällä 2012 tietoja ilmoitti kaikkiaan noin 565 000 asiakasta eli noin 40 % veroilmoituksen palauttaneista. Palvelun seuraavassa vaiheessa sen on tarkoitus kattaa henkilöasiakkaiden lisäksi myös liikkeen- ja ammatinharjoittajat.

Lainaukset

Christian Lehtinen