Kustannus Oy Duodecim mukana Roosa nauha -keräyksessä

Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanja edistää suomalaista naisten syöpien tutkimusta ja asiantuntevaa syöpäneuvontaa. Kustannus Oy Duodecim tukee tärkeää asiaa vuoden 2018 kampanjan yhteistyökumppanina ja lahjoittaa rintasyövän vastaiseen työhön kirjamyyntituottojaan.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjalla tuetaan rintasyöpätutkimusta sekä syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään. Rintasyöpä on yleisin syöpä Suomessa ja siihen sairastuu yli 5000 naista vuodessa. Tieteellinen tutkimus on syövän ehkäisyn, diagnostiikan ja hoidon kulmakivi. Tutkimustiedon karttumisen myötä yhä useampi voidaan parantaa. Suomalaisen syöpätutkimuksen suurin haaste on tutkimusrahoituksen väheneminen. Rintasyöpätutkimuksen lisäksi Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan Syöpäjärjestöjen maksutonta neuvontapalvelua sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Kustannus Oy Duodecim lahjoittaa Roosa nauha -keräykselle 10 prosenttia Kirmo Wartiovaaran Miksi minä? Syöpäsolun tarina sekä Arto Pietikäisen Joustava mieli tukena elämänkriiseissä -kirjojen myyntituotoista yrityksen verkkokaupan kautta tehdyistä ostoista 27.9.–12.11.2018 välisenä aikana.

Osallistumalla Roosa nauha -keräykseen tuemme Syöpäsäätiön toimintaa. On tärkeää huolehtia riittävästä tutkimusrahoituksesta, jotta hyvä ja laadukas hoito voidaan taata myös tulevaisuudessa, sanoo Kustannus Oy Duodecimin toimitusjohtaja Pekka Mustonen

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräystä on järjestetty vuodesta 2003 alkaen. Vuonna 2017 keräyksellä saavutettiin ennätyksellinen kahden miljoonan euron tulos. Syksyllä 2017 Roosa nauhasta jaettiin syöpätutkijoille apurahoina yli kaksi miljoonaa euroa. Lisätietoja Roosa nauha -kampanjasta: www.roosanauha.fi

Kustannus Oy Duodecimin Roosa nauha -kampanjan tuotteet:

Kirmo Wartiovaara
Miksi minä? Syöpäsolun tarina
ISBN 978-951-656-6972
Kirja kuvaa ja selittää syövän synty biologisena prosessina niin, että solujen käyttäytymisen muutos normaalisolusta vähitellen syöpäsoluksi tulee helpommin ymmärrettäväksi ja potilaan sairaus saa syyn. Tavoitteena on havainnollistaa erityisesti yleisimpiin syöpiin sairastumisen riskiä ja samalla tuoda rationaalinen ja tieteellinen näkökulma pelottavaksi koettuun sairauteen. Asiallinen, rauhallisesti kerrottu ja potilaan tasolla annettava tieto auttaa sairauden ymmärtämisessä ja siihen suhtautumisessa.

Arto Pietikäinen
Joustava mieli tukena elämänkriiseissä
ISBN 978-951656-677-4
Kirja on käytännönläheinen opas, joka esittelee toimivia tapoja kohdata elämänmuutosten ja kriisien herättämiä ajatuksia ja tunteita. Lukija perehtyy hyväksymis- ja omistautumismenetelmiin, jotka auttavat vaikean kokemuksen läpikäymistä ja siitä toipumista.

Pekka Mustonen, toimitusjohtaja, Kustannus Oy Duodecim, p 050 595 9730, pekka.mustonen@duodecim.fi
Outi Romero, viestintäpäällikkö, Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, p. 040 7567 134, outi.romero@duodecim.fi

Outi Romero
viestintäpäällikkö
outi.romero@duodecim.fi

Suomalainen Lääkäriseura Duodecim on vuonna 1881 perustettu tieteellinen yhdistys, joka kehittää lääkärin ammattitaitoa ja käytännön työtä.
Kustannus Oy Duodecim julkaisee terveydenhuollon ammattilaisille suunnattuja tietosisältöjä. Duodecim tuottaa luotettavaa ja ymmärrettävää tietoa terveydestä ja sairauksista myös kansalaisille.

Osallistumalla Roosa nauha -keräykseen tuemme Syöpäsäätiön toimintaa. On tärkeää huolehtia riittävästä tutkimusrahoituksesta, jotta hyvä ja laadukas hoito voidaan taata myös tulevaisuudessa.
toimitusjohtaja Pekka Mustonen, Kustannus Oy Duodecim