Design ja muotoilu yhdistyvät ruokatuotteeseen

Showroom Finland lähestyy ruokatuotteitakin muotoilun ja designin näkökulmasta. Ensimmäisen ruokamalliston marja- ja ruistuotteet ovat jo saaneet jalansijaa Japanin markkinoilla.

Showroom Finland on trendien aallonharjalla kulkeva suomalaisyritys, joka kehittää, myy ja markkinoi suomalaisia design-tuotteita maailmalle. – Perusfilosofiamme kiinnittyy vahvasti suomalaiseen designiin, jonka olemme halunneet ulottaa nyt myös ruokatuotteisiin, Tuula Hocksell kertoo.

– Ruokamallistomme edustaa Design Food-ajattelua. Se tarkoittaa, että ruokatuotteen tulee olla esteettisesti kaunis ja sen suunnittelussa huomioidaan pakkauksen ulkoasun lisäksi myös se, miten tuotetta esitellään, kuinka se myydään ja ostetaan. Ruokamallistomme on luonnollinen jatkumo muille lifestyle-tuotteillemme, Leena Liedenpohja täydentää.

Villimarjat ja ruis ruokamalliston ytimenä

Showroom Finland ensimmäisen ruokamalliston ytimen muodostavat suomalaiset superfoodit eli marjat ja ruis. – Mallistossamme on tällä hetkellä orgaanisia, kuivattuja villimarjoja ja ruislastuja, joiden raaka-aineet tulevat suomalaisesta luonnosta. Ne ovat puhtaita ja terveellisiä tuotteita, joita voi käyttää kekseliäästi ja monipuolisesti.

Sadassa grammassa kuivattuja villimarjoja on tutkitusti enemmän vitamiineja kuin samassa määrässä tuoreita marjoja. Ne myös maistuvat hyviltä, sillä kuivatun marjan maku on todella intensiivinen. Rapsakka ruislastu maistuu sellaisenaan, mutta lastuja saa myös esimerkiksi rosmariinilla höystettynä, Hocksell valottaa.

Kärkenä Japanin markkina

Showroom Finland on lähtenyt valloittamaan ruokatuotteillaan Japanin markkinoita. – Meillä on toimivat yhteistyösuhteet Japaniin, joten teimme sen mitä he meiltä toivoivat eli toimme Japanin markkinoille suomalaiset superfoodit, joihin yhdistimme Muumit. Tuotteet on otettu hienosti vastaan. Siksi meillä on vahva usko ruokamallistomme tulevaisuuteen ja takataskussa valmiina jo uusia ideoita, Liedenpohja heittää.

Yhteydenotot: Showroom Finland, +358 10 5261 600
Teksti: Editori.fi

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Lainaukset