Hammashoidon osaamista modernilla otteella

Tampereella sijaitsevan Hammasklinikka Kruunun tuolissa on tehty implanttihoitoja vuodesta 1993 alkaen. Sinä aikana implanttihoitoihin ja esteettiseen hammashoitoon erikoistunut yritys on asentanut yli 3000 hammasimplanttia. Vuodesta 2000 lähtien klinikalla on tehty yli 20 000 kruunua.

– Hampaan irtoamiseen on monia syitä, kuten tapaturma tai halkeaman aiheuttama poisto. Hammasimplantti on titaaninen keinojuuri, jolla korvataan puuttuvan hampaan juuriosa. Kun se on asennettu hampaan paikalle, päälle kiinnitetään vielä kruunu eli hampaan näkyvä osa. Käytämme uusimpia menetelmiä ja tekniikoita, joiden ansiosta hoidot ovat nopeita, vaivattomia ja kivuttomia. Käytämme vain kliinisesti testattuja, laadukkaita Nobel Biocare -implantteja, joilla on elinikäinen takuu, kertoo Hammasklinikka Kruunun toinen omistaja, hammaslääkäri Rauni Kalliala.

Implanttihoitojen tekniikka on hyvinkin modernia. Kallialan mukaan Kruunu on tuonut uusimpia ja tutkituimpia menetelmiä ensimmäisinä Suomeen. Yritys panostaa vahvasti myös digitaaliseen laitteistoon, jonka avulla työskentely on tehokkaampaa.

– Tavoitteemme on pysyä tiedollisesti ja taidollisesti kehityksen kärjessä sekä alamme edelläkävijöinä. Toimme ensimmäisinä Suomeen All-on-4 -implanttitekniikan hampaattomaan ylä- ja alaleukaan 12 vuotta sitten. Siitä meillä on ehdottomasti pisin kokemus ja suurin määrä tehtyjä hoitoja Suomessa. Kesällä olimme Suomen ensimmäiset alaleuan kiinteän Trefoil-rakenteen tekijät. Uusimme juuri 3D-röntgenlaitteemme, jossa on matalammat sädearvot ja suora digitaalinen yhteys implanttien suunnitteluohjelmaan. Uusin hankintamme, X-Guide-navigaattori, saapuu meille loppuvuodesta. Digitalisaatio on vahvasti tätä päivää hammashoidossa. Pystymme sen avulla tekemään hoidot vielä nopeammin ja tehokkaammin.

Hammasklinikan hoitofilosofiassa asiakas on keskiössä. Vastaanotto on sisustettu tunnelmaltaan lämpimäksi ja leikkauksen jälkeen asiakas voi siirtyä miellyttävään lepohuoneeseen. Vastaanoton alapuolella katutasossa toimii nykyään yrityksen Showroom, johon kuka tahansa voi tulla tutustumaan uusimpiin hoitomenetelmiin. Tämä madaltaa kynnystä tulla hammaslääkäriin ja antaa asiakkaille mahdollisuuden keskustella juuri hänelle sopivista hoitomenetelmistä, ilman sitoutumista.

– Showroomiin voi tulla aina ilman ajanvarausta ja maksutta. Haluamme kertoa avoimesti erilaisista hoitovaihtoehdoista. Esillä on malleja ja videoita. Tilassa voi rauhassa keskustella henkilökuntamme kanssa varaamatta aikaa ja juoda kupin kahvia.

Kruunu panostaa lisäksi koko henkilöstönsä koulutukseen.

– Henkilökuntamme edustaa huippuosaamista ja kouluttaudumme vuosittain myös ulkomailla. Haluamme tarjota asiakkaillemme uusimmat, turvallisimmat ja mukavimmat hoitomuodot. Työssäni parasta onkin hyvä työyhteisö ja asiakkaat. Jokainen päivä on erilainen, Kalliala kiittelee.

Hammasklinikka Kruunu

•    Moderni hammaslääkäriasema Tampereella

•    Perheyritys, perustettu vuonna 1993

•    Erikoistunut luotettaviin implanttihoitoihin, keraamisiin kruunuihin ja täytteisiin sekä esteettiseen hammashoitoon