Palmian tavoitteena on olla työpaikka, jossa voi kehittyä ja vaikuttaa

Henkilöstöjohtaja Sanni Alajääski pitää yhtiön tärkeimpinä kilpailuvaltteina työmarkkinoilla henkilöstön osaamisen kehittämistä, tasalaatuista johtamista, erinomaisia koulutusmahdollisuuksia sekä monipuolisia työtehtäviä. Työhyvinvointia edistetään työhyvinvointiohjelman kautta.

– Viikoittain mittaamme virettä, ja teemme vuosittain laajemman kyselyn, joiden pohjalta työhyvinvointia kehitetään. Viime syksynä esimiehemme osallistuivat muutosjohtamiskoulutukseen osana kasvun edistämistä. Meillä on vuosittain noin 120 työntekijää ja esimiestä oppisopimuskoulutuksessa, hän mainitsee.

– Myös fyysisen työkyvyn ylläpitäminen, varhainen tuki ongelmatilanteissa sekä työn mitoituksen tarkastelu ja tarvittaessa keventäminen ovat tärkeitä asioita.

Palmian houkuttavuutta työnantajana lisää, että se on suomalaisomisteinen vakaa yhtiö, joka noudattaa kunta-alan kanssa samanlaista työehtosopimusta. Se luo turvaa varsinkin kunnista Palmiaan kasvun yhteydessä siirtyvälle henkilöstölle.

www.palmia.fi

Teksti: Eila Lokka