Terveydentilan pikatestit ovat Euroopassa nouseva trendi

Medigoo Oy:ssä uskotaan siihen, että lähitulevaisuudessa terveydentilasta kertovat testit tehdään yhä useammin kotona. Nämä testit voivat helpottaa myös terveydenhuollon ammattilaisten arkea, kun hoitaja voi tehdä testin potilaalle ja saada tuloksen saman tien.

Medigoo Oy on perustettu vuonna 2007. – Tiesimme, että ihmisillä oli tarve saada nopeasti ja helposti tietoa erilaisiin oireisiin ja diagnooseihin, ja moni käyttääkin Googlea tähän. Niinpä aloitimme toimintamme verkon tietopalveluna, jossa julkaisemme kuluttajille maksutta englanninkielisiä lääketieteellistä artikkeleita. Olemme tähän mennessä tuottaneet palveluun jo noin pari tuhatta artikkelia kansainvälisen asiantuntijaverkostomme avulla, yhtiön toimitusjohtaja Mika Karilahti kertoo.

Nopea ja järjestelmällinen laajentuminen

Medigoo julkaisi tietopalvelun vuosi sitten Slush-tapahtumassa, jonka jälkeen yhtiön toiminta on laajennettu terveydentilan testeihin. – Portfoliossamme on tällä hetkellä Euroopan kattavin valikoima testejä kuluttajille, joita myydään Medigoon verkkokaupassa. Niitä löytyy 60 erilaista alkoholitestistä, allergia-, glukoosi-, kolesteroli- ja dna-testeihin. Kaikki ovat helppoja, yksinkertaisia ja turvallisia käyttää. Ja testitulokset saa nopeasti. Voimme yhteistyötahojemme kanssa tuotteistaa myös erilaisia tuotekombinaatioita, operatiivinen johtaja Marko Karhiniemi selvittää.

Tähtäimessä kansainväliset markkinat

Medigoo on jo saanut jalansijaa kotimaassa, mutta yhtiön tähtäimessä ovat kansainväliset markkinat.

Uskomme, että kotona tehtävät terveydentilan pikatestit saavat vahvaa jalansijaa kansainvälisillä markkinoilla ja löytävät tiensä jossain vaiheessa myös terveydenhuollon käyttöön. Pikatestit helpottavat kuluttajien arkea, mutta ne voivat auttaa myös terveyskeskusten vastaanottotyötä, suurten ihmismassojen seulontaa, sairaankuljetusta ja ensiapua. Jopa kotihoidon turvallisuutta voidaan parantaa luotettavien ja nopeiden testitulosten avulla, Karilahti painottaa. Globaaleilla markkinoilla riittää siis kysyntää. – Pelkästään Pohjoismaiden markkinoilla on tilaa, ja olemmekin onnistuneet jo luomaan kontakteja Ruotsin ja Norjan markkinoille.

Ruohonjuuri kotimaan kanavana

Kotimaan markkinoiden päänavaus käynnistyi Ruohonjuuren ja Grouponin toimitusten myötä. – Lokakuusta lähtien Kampin Ruohonjuuren myymälässä on 12 erilaista Medigoon testiä. Olemme käynnistäneet myös myyntikampanjan yhteistyössä Grouponin kanssa. Näin tavoitamme laajan joukon kotimaisia kuluttajia, Karhiniemi kertoo.

Osakeanti on nyt käynnissä

Nyt Medigoo etsii mukaan uusia rahoittajia. – Olemme mukana Slush-tapahtumassa ja yhtiössämme on käynnissä Slushin loppuun saakka osakeanti kiinnostuneille sijoittajille, Karilahti vinkkaa.
Kuvateksti: Medigoo valittiin tänä vuonna Top 100 -yritysten joukkoon Eurooppalaisten start-up -yritysten Red Herring -kilpailussa. Seuraavaksi yhtiö osallistuu globaaliin Red Herring -kilpailuun Los Angelesissa heti Suomen Slushin jälkeen.

Yhteydenotot: Medigoo Oy, p. 0404 160 687
Teksti: www.editori.fi/slushextra

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Medigoo Oy on v.2007 perustettu terveyden ja hyvinvoinnin asioihin ja tuotteisiin keskittyvä kasvuyritys. Yhtiö on tuottanut yli 2000 englanninkielistä lääketieteellistä artikkelia kuluttajille, ja keskittyy nyt terveydentilan testeihin. Yhtiö on saanut tukea kehitystoimintaansa TEKESiltä ja Uudenmaan ELY-Keskukselta.

Lainaukset

Uskomme, että kotona tehtävät terveydentilan pikatestit saavat vahvaa jalansijaa kansainvälisillä markkinoilla.
Medigoo Oy:n toimitusjohtaja Mika Karilahti