Elisa laajensi asiakaspalveluaan sosiaaliseen mediaan

Lehdistötiedote 18.4.2012

Elisa on laajentanut asiakaspalveluaan sosiaaliseen mediaan ja ottanut käyttöön uudenlaisen asiakasfoorumin kuluttaja-asiakkaille.  Uudistetut Elisa Palsta ja Saunalahti Palsta linkittävät yhteen perinteisen keskustelupalstan ja Facebookin ja mahdollistavat näin helpon ongelmanratkaisun myös sosiaalisessa mediassa.

Palstat ovat uudenlaisia keskustelupaikkoja kaikille Elisan ja Saunalahden tuotteista ja palveluista kiinnostuneille. Palstoilla asiakkaat voivat kysyä apua, vastata muiden käyttäjien kysymyksiin, vaihtaa mielipiteitä ja antaa palautetta. Palstan kantavana ajatuksena on käyttäjäyhteisön jäsenten toisilleen antama tuki. Saunalahden ja Elisan liittymille ja palveluille on omat keskustelualueensa, samoin erilaisille päätelaitteille.

- Tavoitteemme on olla siellä, missä asiakkaammekin ovat. Kaksi kolmesta asiakkaastamme kertoo etsineensä käyttövinkkejä ja ratkaisuja tietoliikenneongelmiin internetistä ja siksi halusimme huomioida asiakaspalvelussamme myös sosiaalisen median tarjoamat ulottuvuudet. Elisan ja Saunalahden Palstoilla on yli 42 000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja Facebookin tykkääjiä Elisalla ja Saunalahdella on yhteensä lähes 150 000, kertoo osastopäällikkö Pekka Litmanen Elisalta.

- Elisa panostaa jatkuvasti asiakasymmärryksen lisäämiseen ja asiakaspalvelunsa kehittämiseen. Uskomme keskustelupalstan ja sosiaalisen median yhdistämisen entisestään vilkastuttavan käyttövinkkien jakamista asiakkaiden kesken, hän jatkaa.

Elisa on toteuttanut uudet asiakasfoorumit yhteistyössä yritysten yhteisöratkaisuihin erikoistuneen Lithiumin kanssa. Elisa on ensimmäinen Lithiumin ratkaisun suomenkielisenä käyttöön ottanut yritys.

- Sosiaalisten ympäristöjen sekä mobiili- ja pilviympäristöjen avulla innovatiiviset yritykset voivat kutsua asiakkaat yrityksen kannalta uudenlaiseen rooliin. Elisa on hyvä esimerkki yrityksen ja sen asiakkaiden välisten raja-aitojen kaatamisessa. Elisa on pyytänyt asiakkaat mukaan rakentamaan brändiyhteisöä, johon kuuluu sitoutuneita ja lojaaleja asiakkaita. Nämä asiakkaat tuovat liiketoiminnalle lisäarvoa, sanoo Prelini Udayan-Chiechi, Lithiumin EMEA-alueen markkinointijohtaja.

- Olemme ylpeitä siitä, että Elisa on valinnut Lithiumin yhteistyökumppanikseen taatakseen menestyksensä tässä uudessa ympäristössä, ja toivotamme tervetulleeksi yhden ensimmäisistä suomalaisista yhteisöistä, hän jatkaa.

Elisa Palsta löytyy osoitteesta palsta.elisa.fi ja Saunalahti Palsta osoitteesta palsta.saunalahti.fi. Molempiin keskusteluihin voi osallistua myös Facebookissa, jossa keskustelu tapahtuu erityisesti Facebookia varten räätälöidyn, helppokäyttöisen Palsta-sovelluksen kautta. Molempien Palstojen mobiiliversiot ovat käytettävissä kaikilla älypuhelinkäyttöjärjestelmillä. Keskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä, mutta viestejä voi lukea myös rekisteröitymättä.

Pekka Litmanen, osastopäällikkö, Elisa Oyj, p. 045 6700515, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi