Elisa laajensi henkilökohtaisen asiakaspalvelun verkkosivuilleen videon avulla

Elisa Oyj, lehdistötiedote 14.6.2012

Elisan yritysasiakkaat saavat asiakaspalvelua IT-asioissa jatkossa kasvotusten verkossa. Elisa vei alkuvuodesta eri alojen erikoisasiantuntijat asiakasrajapinnassa työskentelevien elisalaisten tueksi videon avulla. Erinomaisen palautteen perusteella henkilökohtainen asiakaspalvelu haluttiin tarjota suoraan asiakkaille.

Elisan avaamassa uudessa verkkopalvelussa saa IT-tukea perinteisten tapojen, puhelun tai sähköpostin, lisäksi myös videoyhteydellä tai chatilla. Sopivan asiantuntijan valintaa varten kunkin asiantuntijan profiilissa on suoraan kuvattu heidän erikoisosaamisalueensa, ja palvelu kertoo henkilöiden reaaliaikaisen tavoitettavuuden.

- Asiointi siirtyy yhä enemmän ja enemmän verkkoon, joten halusimme valjastaa uudet teknologiat tukemaan asiakaspalvelua . Uuden ratkaisun avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä joustavammin ja monipuolisemmin. Tarvittava osaaminen saadaan entistä tehokkaammin sinne, missä sitä kullakin hetkellä tarvitaan, asiakasvuorovaikutuksen ratkaisuista vastaava johtaja Anna-Mari Ylihurula Elisalta toteaa.

Yhteydenpito videon avulla yleistyy vauhdilla. Yli 90 % kommunikaatiosta on arvioitu tapahtuvan videon avulla vuonna 2013.

- Uudessa palvelussamme kukin voi valita itselleen mieleisen tavan asioida. Kasvokkain tapahtuvan kommunikoinnin merkitys on valtava, ja videoyhteys onkin noussut välittömästi suureen suosioon. Maailmalla jo yleistynyt chat tekee tuloaan myös Suomessa, joten toimme videoyhteyden lisäksi myös sen yhdeksi vaihtoehdoksi, Ylihurula kertoo.

Nyt lanseerattu yristysasiakkaiden Virtuoosi-tukipalvelu on jatkoa Elisan aiemmin tänä vuonna julkistamille videota hyödyntäville palveluille. Elisa toi alkuvuodesta videoyhteyden osaksi yritysasiakkailleen tarjoamaansa kontaktienohjausjärjestelmää ja esitteli maaliskuussa videon hyödyntämismahdollisuuksia vähittäiskaupan alalla osana älykkään kaupan ratkaisukokonaisuutta. Taustalla on uusien teknologioiden ja Elisan eri osaamisalueiden yhdistäminen.

Lisätiedot: www.elisa.fi/virtuoosi

Anna-Mari Ylihurula, johtaja, Customer Interaction Services, Elisa Yritysasiakkaat, 0500585727, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopeimman 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi