Elisa allekirjoitti 170 miljoonan euron vastuullisuustavoitteisiin sidotun lainajärjestelyn

ELISA OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 17.5.2023 KLO 8.00

Elisa on allekirjoittanut uuden, 170 miljoonan euron syndikoidun lainajärjestelyn. Viisivuotinen lainajärjestely sisältää optiot laina-ajan pidentämiseen kahdella vuodella ja se on tarkoitettu yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin. Järjestely korvaa 2017 allekirjoitetun, heinäkuussa 2024 erääntyvän samansuuruisen lainajärjestelyn.

Lainan hinnoittelu riippuu Elisan suoriutumisesta yhtiön vastuullisuustavoitteissa:

• Ostetusta energiasta aiheutuvien hiilidioksidipäästöjen vähentäminen
  • Nopean mobiiliverkon saatavuuden parantaminen
  • Henkilöstön monimuotoisuuden edistäminen

- Elisan missio on digitalisaatiolla kestävä tulevaisuus. Olemme sitoutuneet vastuulliseen ja kestävään liiketoimintaan myös rahoituksen osalta ja julkaisimme kestävän rahoituksen viitekehyksen 2022 tukemaan Elisan kestävän kehityksen tavoitteita. Nyt allekirjoitettu laina on jatkoa edelliselle vastuullisuustavoitteisiin sidotulle syndikoidulle lainajärjestelylle ja auttaa meitä vauhdittamaan kestävää kasvua, sanoo Elisan talous- ja rahoitusjohtaja Jari Kinnunen.

Elisa raportoi vastuullisuustyöstään osavuosikatsauksissa, varmennetulla vuosittaisella vastuullisuusraportilla sekä osoitteessa elisa.fi/vastuullisuus. Lisätietoa Elisan kestävästä rahoituksesta https://elisa.fi/yhtiotieto/sijoittajille/elisa-sijoituskohteena/velkarahoitus/

Lainajärjestelyn pääjärjestäjinä toimivat Danske Bank, Handelsbanken, Landesbanken Baden-Württemberg, Nordea Pankki, OP Yrityspankki, SEB ja UniCredit. Järjestelyn koordinaattorina toimi OP Yrityspankki, vastuullisuuskoordinaattorina Handelsbanken ja maksuagenttina Nordea Pankki.

Jari Kinnunen, Talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 050 324 3521

Juha Kervinen, Rahoitusjohtaja, puh. 050 555 3625