Elomatic vastaa Metsä Groupin innovatiivisen kuitupakkaustehtaan esisuunnittelusta

Metsä Groupin innovaatioyhtiö Metsä Spring on valinnut Elomaticin pääkumppanikseen uudentyyppisen kuitutuotetehtaan esisuunnitteluun. Tehtaassa valmistettavat Muoto™-pakkaustuotteet ovat vaihtoehto muovipakkauksille: ne ovat uusiutuvasta raaka-aineesta valmistettuja ja kierrätettäviä, ja niitä voi muovata helposti erilaisiin muotoihin.

Metsä Spring ja Elomatic allekirjoittivat sopimuksen ensimmäisen kaupallisen Muoto-tehtaan esisuunnittelusta 29.4.2024. Elomaticilla on tarjota laaja-alaista kokemusta vastaavista tehdasinvestointihankkeista, joissa vaaditaan monien eri suunnittelualojen vahvaa osaamista ja yhteensovittamista systemaattisen projektinhallinnan keinoin.

”Tämänkaltaisessa uraauurtavassa hankkeessa korostuu rautainen suunnitteluosaaminen sekä kyky tarjota sparrausapua. Metsä Groupin kuituosaaminen kuuluu maailmanluokan kärkeen, ja Elomaticin ensiluokkainen tuotantolinjaosaaminen täydentää sitä”, sanoo Metsän Groupin esisuunnitteluhankkeen johtaja Veli-Pekka Kyllönen.

Elomaticin palvelukokonaisuuteen kuuluu projektin tuotantolinjan ja valmiiden tuotteiden sisälogistiikan ja pakkaamisen suunnittelu ja kehittäminen – niin prosessin, layoutin, sähkön, instrumentoinnin, automaation, LVI:n, teräsrakenteiden kuin turvallisuus- ja ympäristöasioiden osalta. Lisäksi Elomatic vastaa tehdasinvestoinnin aikataulutuksesta ja kustannusarviosta (CAPEX).

”Olemme todellisia iloisia, että pääsimme mukaan näin merkittävään kestävän kehityksen hankkeeseen. Päivitämme parhaillaan strategiaamme, ja haluamme jatkossakin fokusoida laajaa osaamistamme juuri tällaisiin uuden teknologian kehityshankkeisiin”, sanoo Elomaticin liiketoimintajohtaja Timo Pirinen.

Lisätietoja:

Timo Pirinen
Liiketoimintajohtaja, Elomatic
timo.pirinen@elomatic.com

Lisätietoa Muoto™-tuotteista: Etusivu - Muoto

Elomatic on suomalainen, maailmanlaajuisesti toimiva suunnittelu- ja konsultointitoimisto, joka tarjoaa huipputason asiantuntijapalveluita, tuotteita ja kokonaisratkaisuja prosessi-, kone-, meri-, energia- ja lääketeollisuudelle. Keskitymme jatkuvaan parantamiseen ja kestävään kehitykseen, ja olemme sitoutuneet suunnittelemaan ratkaisuja, jotka lisäävät ihmisten ja ympäristön hyvinvointia. Vuonna 1970 perustettu yritys on edelleen yksityisessä omistuksessa ja työllistää yli 1 300 ammattilaista. Asiakkaita Elomaticilla on yli 80 maassa eri puolilla maailmaa.

www.elomatic.com

Avainsanat: