Green NortH2 Energy Oy:n toimitusjohtaja on valittu

Report this content

Vedyn tuotantolaitoksen suunnittelu Naantalin voimalaitoksen alueelle etenee hyvin. Tarkoituksena on tuottaa synteettistä polttoainetta meri- ja raskaan liikenteen käyttöön. Elomatic Oy:n perustama kehitysyhtiö Green NorthH2 Energy Oy on palkannut 1.2.2022 alkaen toimitusjohtajaksi Jussi Ylisen.

Elomatic Oy:n perustaman kehitysyhtiö Green NorthH2 Energy Oy:n suunnitelmat vedyn tuotantolaitoksen perustamiseksi Naantalin voimalaitoksen alueelle etenevät hyvin. Alueelle kehitetään merkittävää uutta ekosysteemiä, jonka osa tuotantolaitos tulee olemaan. Naantalin voimalaitosalue on ihanteellinen vihreän polttoaineen tuotantoon. Alueella on hyvät sähköyhteydet, mahdollisuus hyödyntää hukkalämpöä Turun seudun lämmitykseen, biopohjaista hiilidioksidia saatavilla vedyn jatkojalostukseen sekä logistisesti erinomainen sijainti meri- ja tieliikenteelle. Elomaticin toimitusjohtaja Patrik Rautaheimon mukaan alue on yksi Suomen parhaimmista paikoista tuottaa vihreää vetyä.

Green NortH2 Energy on nimittänyt toimitusjohtajaksi diplomi-insinööri Jussi Ylisen, joka aloittaa tehtävässään 1.2.2022. Ylinen siirtyy yhtiöön Helen Oy:stä. Hänellä on vahva kokemus ja intohimo hiilineutraalin liiketoiminnan kehittämiseen ja asiakaskeskeisten ratkaisuiden luomiseen.

Vetytalouden rakentaminen Suomeen lisää huoltovarmuutta ja tukee kestävää kasvua. Green NortH2 Energy Oy pystyy tuottamaan vetyä esimerkiksi teollisuuden ja liikenteen tarpeisiin.

Lisätietoja:
Patrik Rautaheimo, toimitusjohtaja, Elomatic Oy
patrik.rautaheimo@elomatic.com

Elomatic on insinööri- ja suunnittelutoimisto, joka keskittyy ihmisten ja ympäristön hyvinvointia parantaviin ratkaisuihin. Elomatic työllistää yli 1 100 ammattilaista 13 maassa.

Avainsanat: