Elematicin tekninen dokumentaatio-osasto siirtyy Etteplanille

ETTEPLAN OYJ, Lehdistötiedote, 19.6.2024 klo 11.00

Elematicin tekninen dokumentaatio-osasto siirtyy Etteplanille

Etteplan ja Elematic ovat sopineet Elematicin Akaassa toimivan teknisen dokumentaatio-osaston toimintojen siirtymisestä Etteplanille liikkeen luovutuksella. Sopimuksen mukaan kaksi henkilöä Elematicilta siirtyy Etteplaniin vanhoina työntekijöinä 19. kesäkuuta 2024 alkaen.

”Elematicin tavoitteena oli rakentaa yrityksen kasvua tukeva joustava toimintamalli ja tuoda uusia tapoja kehittää dokumentointipalveluita, johon me onnistuimme vastaamaan kokonaisvaltaisen palvelun ja teknologian avulla. Dokumentaatioprosessien lisäksi sopimus kattaa myös tulostus- ja käännösprosessien siirtymisen Etteplanille. Tavoitteenamme on yhteistyössä edelleen kehittää palveluja digitalisaatio- ja tekoälyosaamistamme hyödyntäen. Toivotan Elematicilta siirtyvän henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Etteplaniin”, Kimmo Kallio, Etteplanin teknisen viestinnän ratkaisujen Suomen liiketoimintayksikön johtaja, sanoo.

”Uusi strateginen suuntamme keskittyy liiketoiminnan kasvun nopeuttamiseen ja digitalisaation hyödyntämiseen palvellaksemme asiakkaitamme paremmin. Etteplanin kanssa solmitun sopimuksen myötä hyödynnämme heidän asiantuntemustaan parantaaksemme innovointikykyämme. Tulemme soveltamaan Etteplanin tekoälyosaamista sekä kykyä luoda uusia dokumentointitapoja, jotka palvelevat asiakkaittemme alati muuttuvia tarpeita. Tavoitteena on myös vähentää tulostuksen määrää ja täten pienentää hiilijalanjälkeä meidän toiminnassamme. Lisäksi Etteplanille siirtyvän henkilöstön töiden jatkuminen uuden työnantajan palveluksessa oli meille tärkeä asia”, Elematicin toimitusjohtaja Teppo Voutilainen sanoo.

Kimmo Kallio, johtaja, Teknisen viestinnän ratkaisut, Etteplan, puh. 010 307 2928
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. 010 307 3302

Elematic lyhyesti

Elematic on johtava betonielementtiteknologian toimittaja: tehtaita, tuotantolinjoja, yksittäisiä koneita ja niihin liittyviä palveluita. Tarjoamme laajimman valikoiman elementtivalmistusratkaisuja maailmanlaajuisesti, mukaan lukien osaamisverkoston, joka kattaa kaikki betonielementtien osa-alueet – rakennusmenetelmän, elementtien suunnittelun ja elementtien valmistuksen.

Yrityksen yli 50 toimintavuoden aikana meillä on ollut ilo toteuttaa yli 3 600 toimitusta yli 100 maassa kuudella mantereella.

www.elematic.com

Etteplan on kasvava teknologiapalveluyritys, joka yhdistää ihmiset ja teknologiat muuttaakseen asioita paremmiksi. Yhdessä asiakkaidemme kanssa rakennamme maailmaa, jossa järjestelmät, prosessit ja tuotteet ovat älykkäämpiä, tehokkaampia ja vastuullisempia. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä.

Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 360,0 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 4 000 Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com