Etteplan ja Weckman Steel Oy aloittavat yhteistyön peräkärryjen suunnittelussa

Etteplan Oyj, lehdistötiedote, 9.10.2023, klo 15:15

Etteplan ja Weckman Steel Oy aloittavat yhteistyön peräkärryjen suunnittelussa

Teräskatoistaan ja peräkärryistään tunnettu Weckman Steel Oy kehittää ja valmistaa erilaisia terästuotteita. Etteplan ja Weckman ovat tehneet sopimuksen traktorin peräkärryjen suunnittelutyön siirtymisestä Etteplanille. Etteplaniin siirtyy järjestelyn myötä peräkärryjen tuotekehitys ja suunnittelu, joita jatketaan Etteplanin LEAN-mallin mukaisesti.

Weckmanin kanssa tehty yhteistyösopimus vahvistaa edelleen Etteplanin asemaa ja osaamista ajoneuvojen ja liikkuvien työkoneiden suunnittelussa ja lisää valmiuksiamme siihen liittyvissä teknologioissa ja testauksessa. Lisähyötyä tuo myös kokemuksemme tyyppihyväksynnästä eli viranomaisvarmennuksesta tuotteen ja tuotannon erityisvaatimuksiin ja tieliikennekelpoisuuteen liittyen. Tavoitteenamme on kehittää ja viedä suunnittelutoimintaa eteenpäin,” sanoo Etteplanin Suunnitteluratkaisut-palvelualueen johtaja Riku Riikonen.

”Yhteistyösopimus tuo tervetullutta jatkuvuutta ja uusia mahdollisuuksia jo 1960-luvulla käynnistyneelle Weckman peräkärryjen tuotekehitykselle ja liiketoiminnalle. Yhteistyössä on hienoa, että Etteplan pystyy asiantuntemuksellaan auttamaan meitä viemään toimintaamme seuraavalle tasolle. Kapasiteetti- ja kysyntätilanteen lisäksi yhteistyö mahdollistaa liiketoiminnan kehittämistä sekä auttaa ja tuo joustavuutta resurssointiin”, sanoo Hannu Jokinen, Weckman Steel Oy:n toimitusjohtaja.

Riku Riikonen, johtaja, Suunnitteluratkaisut, Etteplan, puh. +358 50 522 8255
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. +358 10 307 3302

Hannu Jokinen, toimitusjohtaja, Weckman Steel Oy, puh +358 44 783 7200

Weckman Steel Oy lyhyesti
Weckman Steel Oy on jalostanut terästä 60 vuotta. Kehitämme ja valmistamme korkealuokkaisia tuotteita teräsohutlevystä Heinolan Vierumäen ja Iisalmen tehtaillamme. Tunnemme hyvin teräsohutlevyistä valmistettaviin tuotteisiin liittyvät haasteet ja mahdollisuudet. Alansa edelläkävijänä Weckman tekee jatkuvaa kehitystyötä asiakkaittensa parhaaksi.

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen viestinnän ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla.

Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 350,2 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 4 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com