Etteplan jatkaa kasvuaan Ruotsissa ja ostaa tekniseen dokumentointiin erikoistuneen Teknifo AB:n

Etteplan Oyj Lehdistötiedote 9.10.2019 klo 9.00

Etteplan vahvistaa edelleen asemaansa Ruotsissa ja ostaa tekniseen dokumentointiin erikoistuneen Teknifo AB:n. Yrityskauppa tukee erinomaisesti Etteplanin kasvustrategiaa, sillä se vahvistaa sekä yhtiön osaamista että markkina-asemaa. Yrityskauppa on Etteplanille jo neljäs tänä vuonna.

”Teknifo-kauppa on jatkoa laajentumisellemme Ruotsissa ja teknisessä dokumentoinnissa. Teknifolla on digitaalisiin varaosaluetteloihin liittyvää erikoisosaamista, mikä vahvistaa asemaamme jälkimarkkinaratkaisuissa. Kauppa antaa meille myös vahvemman jalansijan Kaakkois-Ruotsissa, missä meillä on erittäin mielenkiintoinen asiakaskunta”, sanoo Etteplanin Teknisen dokumentoinnin ratkaisut -palvelualueesta vastaava johtaja Mikael Vatn.

Vuonna 1980 perustetulla Teknifo AB:llä on toimipisteet Växjössä ja Ljungbyssä, ja yritys työllistää noin 20 henkeä. Teknifolla on vahva asema teollisuuden raskaiden työkoneiden teknisessä dokumentoinnissa.

”Etteplan sopii meille täydellisesti. Meillä on samankaltainen asiakaspohja, joten voimme tarjota molempien yritysten asiakkaille entistä laajemman palveluratkaisuja valikoiman. Henkilöstöllemme aukeaa tilaisuus päästä mukaan isompiin ja haastavampiin projekteihin osana Etteplanin globaalia tiimiä”, toteaa Teknifo AB:n toimitusjohtaja Jonas Ekstedt

Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Nyt julkistettu kauppa on jatkoa Etteplanin kasvutarinalle Ruotsissa. Aiemmin tänä vuonna Etteplan kertoi Devex Mekatronik AB:n ostosta. Devex Mekatronik on suunnitteluyritys, joka on erikoistunut mekaniikka- ja elektroniikkasuunnitteluun, ohjelmistokehitykseen, sulautettuihin järjestelmiin ja terveysteknologiaan. Vuonna 2017 Etteplan osti Sorona Innovation AB:n, teknisen dokumentoinnin ratkaisuihin erikoistuneen yrityksen. Sorona Innovation vahvisti Etteplanin strategista osaamista teknisessä dokumentoinnissa sekä dokumentointiprosessien kehittäjänä. Etteplanilla on tällä hetkellä Ruotsissa 18 toimipaikkaa ja 650 suunnittelualan asiantuntijaa, joista 175 on erikoistunut tekniseen dokumentointiin.

Mikael Vatn, johtaja, Teknisen dokumentoinnin ratkaisut, Etteplan, puh. +468 5454 0884

Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302.

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2018 Etteplanin liikevaihto oli noin 236 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 3 400 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com