Etteplan laajentaa jälleen Kiinassa ja avaa uuden toimiston

Etteplan Oyj laajentaa jälleen toimintaansa Kiinassa ja avaa kahdeksannen toimiston Shenzheniin, joka on Lounais-Kiinassa Guangdongin maakunnassa sijaitseva Pearl River Delta megalopolikseen kuuluva suurkaupunki. Laajentuminen Lounais-Kiinaan vastaa Etteplanin palveluiden kasvavaan kysyntään kiinalaisten asiakkaiden keskuudessa. Uusi Shenzhenin toimisto avataan helmikuun puolivälissä heti kiinalaisen uuden vuoden jälkeen.

Teollisten koneiden ja laitteiden suunnitteluratkaisuja, ohjelmisto- ja sulautettuja ratkaisuja sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisuja tarjoava Etteplan toimii uuden toimiston myötä kahdeksassa eri kaupungissa Kiinassa. Toimistot sijaitsevat Pekingissä, Shanghaissa, Kunshanissa, Suzhoussa, Xi´anissa, Quindaossa, Wuhanissa ja Shenzhenissä, joissa on yhteensä lähes 400 työntekijää. Etteplan on toiminut Kiinassa vuodesta 2004 ja siitä lähtien jatkanut voimakkaasti investointejaan Kiinan markkinoille.

Kiinalaiset yhtiöt pyrkivät aiempaa vahvemmin globaaleille markkinoille samalla kun palvelumarkkina on avautumassa Kiinassa ja kiinalaiset yhtiöt ovat alkaneet ostaa asiantuntijapalveluita.

”Kiinan palvelumarkkinan avautuminen luo kysyntää Etteplanin tarjoamille asiantuntija- ja suunnittelupalveluille. Nyt avattava toimisto on laajentaa Etteplanin toimintaa maantieteellisesti Kiinassa uudelle alueelle ja antaa mahdollisuuden palvella Lounais-Kiinassa toimivia yrityksiä aiempaa paremmin”, Etteplan Oyj:n toimitusjohtaja Juha Näkki kertoo.

Juha Näkki, toimitusjohtaja, puh. 010 307 2077

Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2017 Etteplanin liikevaihto oli noin 215 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com