Etteplan Oyj peruuttaa ylimääräisen yhtiökokouksensa 19.10.2022

ETTEPLAN OYJ, Pörssitiedote, 7.10.2022, klo 10.00

Etteplan Oyj peruuttaa ylimääräisen yhtiökokouksensa 19.10.2022

Etteplan Oyj:n hallitus on päättynyt peruuttaa Etteplan Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen, joka suunniteltiin pidettävän 19.10.2022. Ylimääräisen yhtiökokouksen kokouskutsu julkaistiin pörssitiedotteena 23.8.2022.

Etteplan Oyj tiedotti 23.8.2022 suunnittelevansa merkintäetuoikeusantia rahoittaakseen osittain Etteplan Oyj:n Semcon AB:n osakkeenomistajille tekemän suositellun julkisen käteisostotarjouksen, ja ylimääräinen yhtiökokous kutsuttiin koolle päättämään merkintäetuoikeusannin edellyttämän valtuutuksen antamisesta.

Etteplan Oyj tiedotti 7.10.2022, ettei se ole saavuttanut tarjouksensa toteuttamisedellytyksenä ollutta vähintään 90 prosentin omistusosuutta kaikista Semcon AB:n ulkona olevista osakkeista, ja näin ollen Etteplan Oyj:n tarjouksen toteuttamisen ehdot eivät ole toteutuneet alkuperäisen tarjousajan päättyessä 6.10.2022. Näin ollen Etteplan Oyj:n hallitus on päättänyt lopettaa merkintäetuoikeusannin suunnittelun ja peruuttaa ylimääräisen yhtiökokouksen.

Espoossa, 7.10.2022

Juha Näkki, toimitusjohtaja, puh. 010 307 2077
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla.

Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 300,1 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 4 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com