Etteplan toimitti uuden pilvipohjaisen teknisen informaation ratkaisunsa ensimmäiselle asiakkaalle

Etteplan lehdistötiedote 11.1.2021 klo 10.30

Etteplanin uusi pilvipohjainen teknisen informaation tuotanto- ja jakeluratkaisu on otettu onnistuneesti käyttöön ensimmäisellä asiakkaalla. Ratkaisu yhdistää teknisen tiedon tehokkaan monikielisen tuotannon, turvallisen pilvitallennuksen sekä monikanavaisen digitaalisen jakelun. Nyt saavutettu etappi vahvistaa, että kehitystyö etenee aikataulussa ja kaupallinen julkistus tapahtuu vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen loppuun mennessä.

Ensimmäinen asiakas on Alankomaissa sijaitseva edistyksellinen keittiövalmistaja, joka tuottaa ja toimittaa 2 500 keittiötä viikossa pääosin ammattilaisostajille kansainvälisesti. Teknisen informaation on pysyttävä pitkälle automatisoidun tuotannon ja tiukkojen lanseerausaikataulujen vauhdissa.

Uuden ratkaisun ensimmäinen käyttökohde oli käyttäjälähtöisten digitaalisten asennusohjeiden tuottaminen uudelle tuotelinjalle. Verkon kautta erilaisilla laitteilla käytettävät ohjeet sisältävät sekä tekstiä että kuvia. Helposti saatavilla olevat ja hakumahdollisuuden tarjoavat ohjeet lisäävät asennushenkilöstön tuottavuutta, nopeuttavat asennustyötä ja nostavat asiakastyytyväisyyttä.

”Etteplanin teknisen dokumentoinnin organisaatiolla on vahva kokemus ja 650 osaajaa globaalisti, ja olemme jo pitkään investoineet teknisen tiedon tehokkaaseen digitaaliseen tuotanto-, käännös- ja jakeluprosessiin. Markkinoiden haasteista huolimatta olemme pystyneet jatkamaan uusien ratkaisujen kehittämistä ja investointeja uuteen teknologiaan”, sanoo Etteplanin Teknisen dokumentoinnin ratkaisujen johtaja Mikael Vatn.

”Uusi kokonaisratkaisu yhdistää olemassa olevan osaamisemme ja edistykselliset tekniset ratkaisut sisältöjen tuotantoon, tallennukseen ja jakeluun. Tämän yhdistelmän ansiosta pystymme auttamaan asiakkaitamme tuomaan tuotteitaan ja palveluitaan markkinoille nopeammin, samalla kun parannamme asennus- ja huoltoprosessien laatua ja tuottavuutta”, Vatn jatkaa.

Etteplanin tavoite on parantaa merkittävästi teknisen informaation tuotantoa ja jakelua yli maantieteellisten rajojen. Uuden ratkaisun avulla erityisesti monimutkaisten, useina erilaisina versioina tuotettavien sekä nopeasti uudistuvien tuotteiden ja ratkaisujen tuottajat säästävät aikaa ja kustannuksia, varmistavat markkinasäädösten noudattamisen ja parantavat loppukäyttäjiensä asiakaskokemusta. Asennus-, käyttö- ja huoltotehtävistä vastaavat organisaatiot puolestaan parantavat tuottavuuttaan, kun tarvittavat ohjeet ovat aina saatavilla erilaisilla laitteilla.

Lisätietoa:
Mikael Vatn, Johtaja, Teknisen dokumentoinnin ratkaisut, Etteplan, puh. +46 70 881 48 20
Outi Torniainen, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2019 Etteplanin liikevaihto oli noin 263 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 400 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com