Etteplan vahvistaa Android-osaamistaan ja ostaa Koodain Solutions Oy:n

Insinööritoimisto Etteplan Oyj vahvistaa ohjelmistosuunnitteluosaamistaan ja on ostanut ohjelmistokehittäjä- ja teknologiakonsultointiyhtiö Koodain Solutions Oy:n. Kauppa toteuttaa Etteplanin kasvustrategiaa, jonka ytimessä orgaanisen kasvun lisäksi on osaamisen vahvistaminen yritysostojen avulla.

Etteplan vahvistaa nyt tehdyllä yrityskaupalla osaamistaan erityisesti Android-ohjelmistosuunnittelussa. Android-osaamiseen ja -ohjelmistoratkaisuihin keskittyneen jyväskyläläisen Koodain Solutions Oy:n 11 asiantuntijaa siirtyvät Etteplanin palvelukseen vanhoina työntekijöinä, myös alihankkijoiden kanssa yhteistyö jatkuu.

Valmistavan teollisuuden laitteiden ja laitosten suunnittelupalveluihin, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n (teollisen internetin) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisuihin erikoistuneella Etteplanilla on ennestään Jyväskylässä lähes 200 työntekijää.

”Koodain Solutionsilta Etteplaniin siirtyvät asiantuntijat vahvistavat merkittävästi kykyämme vastata asiakkaidemme digitalisaatiohaasteisiin ja lisäävät mobiilijärjestelmien ohjelmistosuunnitteluosaamista”, Etteplanin Sulautetut järjestelmät ja IoT -palvelualueen johtaja Kari Liuska sanoo.

”Siirtyminen Etteplaniin tuo meille paljon uusia mahdollisuuksia kehittää henkilöstömme osaamista osana suurempaa yhtiötä ja tarjota ohjelmistoratkaisuja aiempaa laajemmalle asiakaskunnalle”, Koodain Solutionin toimitusjohtaja Jukka Laurinmaa toteaa.

Kari Liuska

johtaja, Sulautetut järjestelmät- ja IoT -palvelualue, Etteplan Oyj
P. 040 7560 285

Outi Torniainen
viestintä- ja markkinointijohtaja, Etteplan Oyj
P. 010 307 3302

Jukka Laurinmaa
toimitusjohtaja, Koodain Solutions Oy
p. 040 769 1611

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com