DealDashin William Wolfram palkittiin vuoden 2013 Entrepreneur of the Year -kilpailun voittajana

DealDashin perustaja ja toimitusjohtaja William Wolfram on palkittu vuoden 2013 Entrepreneur of the Year -kilpailun voittajana. Vuonna 2009 perustettu DealDash on verkossa toimiva ostoskeskus sekä vapaa-ajanviettopaikka, jossa asiakkaille tarjotaan interaktiivisia elämyksiä shoppailun lomassa. DealDash on herättänyt paljon kansainvälistä keskustelua niin perinteisessä kuin sosiaalisessa mediassa, ja DealDash oli maailman puhutuin Facebook-brändi vuonna 2013.

- William Wolfram on loistava esimerkki peräänantamattomasta yrittäjästä, jolla on vahva visio.  Sen voimin hänellä on erinomaiset mahdollisuudet kasvuun sekä kotimaassa että kansainvälisesti, kilpailun tuomariston puheenjohtaja, vuorineuvos Maarit Toivanen-Koivisto perustelee voittoa.

- Wolfram on rakentanut DealDashistä lyhyessä ajassa mielenkiintoisen ja kannattavan liiketoiminnan, josta on tullut Suomesta käsin kansainvälinen menestystarina. Olemme jo nyt vaikuttuneita hänen luovasta yrittäjyydestään, ja odotamme suurella mielenkiinnolla, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kilpailun johtaja Juha Hilmola EY:ltä kiittää voittajaa.

Kilpailussa jaettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa uusi Family Business Award of Excellence -palkinto perheyrittäjälle, joka on osoittanut pitkäjänteisellä toiminnallaan kyvyn menestyä yli sukupolvien. Palkinnon sai Otavan Olli Reenpää.

Tuotanto-kilpailusarjan voiton vei Päätoimijan Asko Myllymäki. Palvelut-kilpailusarjan voittajana palkittiin Janneniska, Pekkaniska sekä JN Windpower Services -yritysten hallituksen puheenjohtaja Janne Niska. BW Restaurantsin Tomi Björck ja Matti Wikberg palkittiin Young Emerging Entrepreneur of the Year -palkinnolla.

- Suomen talous tarvitsee enemmän kuin koskaan sellaista yrittäjyyttä, joka kehittää suomalaista osaamista ja työn arvoa. Kaikki yritykset kohtaavat nykyään globaalin kilpailun tavalla tai toisella, joten ainoa tie eteenpäin on rohkea uudistuminen ja yrittäminen, summaa Toivanen-Koivisto.

EY järjestää Entrepreneur of the Year -kilpailun yhdessä Evlin ja Eläke-Fennian kanssa. EY on kannustanut kilpailulla suomalaista yrittäjyyttä jo vuodesta 2003 lähtien. Suomen voittaja William Wolfram edustaa myös Suomea kansainvälisessä World Entrepreneur of the Year -loppukilpailussa Monte Carlossa ensi kesänä.

Tutustu Entrepreneur of the Year -kilpailun voittajiin ja finalisteihin yritysten kilpailuesittelyissä YouTubessa: http://www.youtube.com/user/EYFinland

Lisätietoja

Tiedoa kilpailusta, kilpailijoista ja tuomaristosta löytyy osoitteessa www.eoy.fi

Jon Paavilainen, viestintä, EY, p. 050 300 9452, jon.paavilainen@fi.ey.com

Lauri Oinaala, Associate Director, Entrepreneur of the Year -kilpailun päällikkö, EY, p.040 506 0613, lauri.oinaala@fi.ey.com

Juha Hilmola, Partner, kasvu- ja perheyrityspalveluiden johtaja, EY, p. 040 540 8963, juha.hilmola@fi.ey.com

Entrepreneur of the Year

EY Entrepreneur of the Year on arvostettu kansainvälinen tunnustuspalkinto menestyville yrittäjille. Se rohkaisee kasvuhakuiseen, vastuulliseen yrittäjyyteen ja kannustaa yrittäjiä, jotka innostavat muita visioillaan, johtajuudellaan ja saavutuksillaan. Entrepreneur of the Year tukee kasvavan ja kannattavan liiketoiminnan rakentajia ja antaa heille tunnustusta yli 50 maassa alueellisella, kansallisella ja maailmanlaajuisella tasolla toteutettavassa yrittäjäkilpailussa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.eoy.fi.