EcoVadiksen Gold-tason luokitus EY:n vastuullisuustyölle Suomessa

Lehdistötiedote 26.4.2022 klo 12.00

Tilintarkastus- ja konsulttiyhtiö EY:n vastuullisuustyö Suomessa on saanut EcoVadis Gold-tason tunnustuksen. EY:n vastuullisuuskäytännöt ylsivät viiden prosentin parhaimmistoon analysoitujen yrityksen joukossa.

EcoVadis on maailman johtavia arviointijärjestelmiä, missä yrityksen vastuullisuutta arvioidaan kattavasti ympäristöasioihin, työ- ja ihmisoikeuksiin, eettisiin toimintaperiaatteisiin ja vastuulliseen hankintaan liittyen. EY Suomi osallistui EcoVadis-arviointiin nyt ensimmäistä kertaa.

”Olemme kiinnittäneet viime vuosina paljon huomiota sisäiseen vastuullisuustyöhömme. Olemme asettaneet konkreettiset tavoitteet seuraamaan ympäristövaikutuksiamme, henkilöstöstämme hyvinvointia sekä hyvää hallintotapaa, ja raportoimme näissä edistymisestä läpinäkyvästi. Hienoa, että työmme konkretisoituu myös erinomaisena tuloksena EcoVadis-arvioinnissa”, sanoo EY Suomen toimitusjohtaja Mikko Äijälä.

Vuonna 2007 perustettu EcoVadis on arvioinut yli 75 000 yritystä 160 maassa ja 200 eri toimialalla. EcoVadiksen arviointimenetelmä perustuu yritysvastuuraportoinnin kansainvälisesti hyväksyttyihin periaatteisiin, kuten Global Reporting (GRI) -ohjeistoon, YK:n Global Combat -aloitteeseen ja ISO 26000 -standardiin. Arviointi on voimassa aina vuoden kerrallaan.

EY Suomen vastuullisuuskäytäntöihin ja -tavoitteisiin voi tutustua vuosiraportissa EY Value Realized: Finland.

Lotta Roitto
Head of Communications and PR
lotta.roitto@fi.ey.com
P. 040 747 0871

EY | Building a better working world

EY rakentaa paremmin toimivaa maailmaa, auttaen luomaan pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, henkilöstöllemme ja yhteiskunnalle sekä rakentaen luottamusta pääomamarkkinoilla.

Hyödyntäen dataa ja teknologiaa, EY:n monipuoliset tiimit yli 150 maassa luovat luottamusta tilintarkastuspalveluiden avulla sekä auttavat asiakkaitamme kasvamaan, uudistumaan ja toimimaan paremmin.

Tilintarkastuksen, konsultoinnin, laki-, strategia-, vero- ja transaktiopalveluiden parissa työskentelevät EY-tiimit kysyvät parempia kysymyksiä löytääkseen uusia vastauksia nykypäivän monimutkaisiin ongelmiin.

Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi.
Voit myös seurata meitä Twitterissä @EY_Suomi