Ernst & Young etsii nuorta veroasiantuntijaa edustamaan Suomea kansainväliseen Young Tax Professional of the Year -kilpailuun

Ernst & Young järjestää kansainvälisen Young Tax Professional of the Year -kilpailun tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös Suomessa. Kilpailu tarjoaa vero-oikeuden opiskelijoille erinomaisen tilaisuuden kartuttaa osaamistaan sekä hankkia kokemuksia ja kontakteja oman uransa nosteeksi. Pääpalkintona voittajaa odottaa kuukauden pituinen maailmanympärimatka.

Ernst & Youngin kansainvälinen Young Tax Professional of the Year -kilpailu kokoaa yhteen osallistujia eri puolilta maailmaa ja antaa ainutlaatuisen mahdollisuuden oppia uutta sekä tutustua alan kansainväliseen toimintaympäristöön. Jo pelkkä kilpailuun osallistuminen voi olla ansiokkaan uran alkusysäys.

Kilpailu on avoin kaikille vero-oikeuden opiskelijoille, jotka valmistuvat seuraavan puolentoista vuoden aikana. Kilpailun hakuaika on nyt käynnissä ja päättyy 14.3.2013. Suomen maatason finaali järjestetään 4.4.2013 Helsingissä. Finaalissa kilpailijat työskentelevät veroaiheisen casen parissa sekä pienryhmissä että itsenäisesti. Päivän päätteeksi työt esitellään yksitellen kilpailun tuomaristolle. Kilpailun voittaja pääsee edustamaan Suomea kansainväliseen loppukilpailuun.

Kansainvälinen Young Tax Professional of the Year 2013 -loppukilpailu pidetään 25.–30.8.2013 Kööpenhaminassa International Fiscal Associationin (IFA) vuotuisen kongressin yhteydessä. Loppukilpailun osallistujilla on tilaisuus työskennellä neljän päivän ajan läheisesti eri kulttuureista ja taustoista lähtöisin olevien kanssa. Kansainvälinen kilpailutuomaristo haastaa osallistujat muun muassa oikeustapauksilla ja haastatteluilla. Kaikki finalistit kutsutaan palkintoseremoniaan, jossa kilpailun kolme voittajaa julkistetaan.

Kansainvälisen kilpailun pääpalkinto on kuukauden mittainen maailmanympärimatka, jonka aikana kilpailun voittaja pääsee myös vierailemaan Ernst & Youngin keskeisissä veropalvelukeskuksissa Lontoossa, Washington D.C:ssä ja Hong Kongissa.

Lisätietoja:

Suomen Young Tax Professional of the Year 2013 -kilpailun internetsivut

Seija Karttunen, partner, veropalvelut, Ernst & Young Oy, p. 040 834 3562, seija.karttunen@fi.ey.com

Jon Paavilainen, viestintäasiantuntija, Ernst & Young Oy, p. 050 300 9452, jon.paavilainen@fi.ey.com

Ernst & Young on johtava maailmanlaajuinen tilintarkastuksen, verokonsultoinnin, yritysjärjestelyiden, liikkeenjohdon konsultoinnin ja liikejuridiikan asiantuntija. Yhteiset arvot ja vahva sitoutuminen laatuun muodostavat perustan 167 000 ammattilaisemme kansainväliselle yhteistyölle. Vaikutamme henkilöstömme ja asiakkaidemme sekä meitä ympäröivän yhteiskunnan kasvuun ja kehitykseen tunnistamalla mahdollisuudet ja tukemalla tavoitteiden toteuttamisessa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.ey.com/fi.