Ernst & Youngin uudeksi nimeksi EY

Ernst & Young vaihtaa nimensä EY:ksi ja ottaa käyttöön uuden logon. Samalla yrityksen globaalina pääjohtajana aloittaa yhdysvaltalainen Mark A. Weinberger.

Ernst & Youngin uusi nimi EY on jo pitkään ollut sekä henkilöstön että asiakkaiden käytössä yrityksestä puhuttaessa. Heinäkuun alusta lähtien siitä tulee virallisestikin yrityksen yhteinen brändinimi kaikkialla maailmassa. EY ottaa käyttöön uuden nimensä mukaisen logon, joka sisältää myös yrityksen uuden tunnuslauseen ”Building a better working world”.

- Building a better working world ulottuu työssämme paljon logoa syvemmälle, sillä se on myös kuluneen kauden strategiatyössämme lauseeksi muotoiltu globaalin yrityksemme toiminnan tarkoitus. Käytännössä tarkoitus ilmenee esimerkiksi siinä, että näkemyksemme ja palvelumme auttavat rakentamaan luottamusta taloudelliseen informaatioon, ja että palvelumme auttavat asiakkaitamme kehittämään ja tehostamaan toimintaansa, mikä puolestaan luo edellytykset kestävälle liiketoiminnalle, kommentoi markkinointi- ja viestintäjohtaja Hannele Lindell Suomen EY:ltä.

- Toimintamme tarkoituksen mukaisesti rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Yrittäjyyden tukeminen ja Entrepreneur of the Year -tunnustuspalkinto ovat esimerkkejä siitä, miten tuemme kestävää kasvua. Toisenlainen esimerkki on se suuri panostus, jonka teemme henkilöstömme urakehitykseen ja jatkuvaan koulutukseen, kuvaa Lindell.

- Vanhan, nyt poistuvan tunnuslauseemme - Quality in everything we do - mukaisesti laatu on edelleenkin keskeinen osa kaikkea, mitä teemme. Brändinimen uudistuksen ja kuluneen vuoden aikana tehdyn globaalin strategiatyön myötä koimme kuitenkin, että on aika nostaa vahvemmin myös ulkoisesti esille meidän toimintamme tarkoitus, Lindell lisää.

1. heinäkuuta yrityksen globaalin pääjohtajan tehtävät siirtyvät yritystä viimeiset 12 vuotta johtaneelta Jim Turleyltä yhdysvaltalaiselle Mark A. Weinbergerille. Weinberger on työskennellyt EY:n lisäksi urallaan useissa tehtävissä valtionhallinnossa, muun muassa Yhdysvaltain valtiovarainministeriössä.

Juridisissa yhteyksissä EY:n jäsenyrityksistä käytetään entisiä nimiä, kuten Suomessa Ernst & Young Oy.

Lisätietoja

Hannele Lindell, markkinointi- ja viestintäjohtaja, EY, puhelin 040 506 8456, sähköposti hannele.lindell@fi.ey.com

Jon Paavilainen, viestintäasiantuntija, EY, puhelin 050 300 9452, sähköposti jon.paavilainen@fi.ey.com

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen ja yritysjärjestelyiden asiantuntija ja liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.