EY avasi uuden ajan työympäristön Helsingin ydinkeskustaan

Tilintarkastus- ja asiantuntijayritys EY:n uusi pääkonttori on valmistunut Korkeavuorenkadulle. Uusi työympäristö tukee monipaikkaista hybridityötä sekä yhteistyötä EY:n tiimien ja asiakkaiden kesken. Rakennuksen valinnoissa on huomioitu kestävän kehityksen tavoitteet.

Helsingin ydinkeskustassa osoitteessa Korkeavuorenkatu 32–34 sijaitseva rakennus on uudistettu täysin kaksivuotisessa rakennusprojektissa EY:n käyttöön. Kiinteistöön on rakennettu kaksi uutta kerrosta, joista avautuvat näkymät Helsingin kattojen ylle. Kiinteistöjen modernisoinnista vastasi Sirius Capital Partners, jonka edustama rahasto omistaa kohteet.

”Olemme erittäin innoissamme siitä, että voimme avata uuden toimistomme ovet henkilöstöllemme ja asiakkaillemme. Korkeavuorenkadun työympäristö on inspiroiva kohtaamispaikka, joka tukee vuorovaikutusta, hybridityötä ja hyvinvointia. Uusi pääkonttorimme on työntekijöillemme ja asiakkaillemme houkutteleva ja monipuolisesti erityyppisiä työtehtäviä tukeva paikka”, sanoo Mikko Äijälä, EY Suomen toimitusjohtaja.

EY:n uusi työympäristö on suunniteltu tukemaan monipaikkaista hybridityötä. Suunnittelussa hyödynnettiin käyttäytymis- ja käyttödataan perustuvaa Work Reimagined -mallia, joka yhdistää fyysisen, digitaalisen ja kulttuurisen työntekijäkokemuksen. Lisäksi myös henkilöstöä osallistettiin aktiivisesti suunnittelutyöpajoissa ja erilaisin kyselyin.

”Työympäristön suunnittelun lähtökohtana olivat erilaiset yksilölliset työnteon tarpeet ja tiimien sekä asiakkaiden yhteistyön tukeminen. Tavoitteena oli luoda työympäristö, joka vahvistaa yhteenkuuluvuutta rakentavaa kulttuuriamme. Olen erityisen ilahtunut siitä, miten aktiivisesti koko henkilöstömme osallistui suunnitteluun ja erilaisten työympäristöratkaisujen testaamiseen”, kertoo Äijälä.

Uudet tilat toteuttavat myös EY:n kestävän kehityksen tavoitteita. Toimistorakennusten peruskorjauksessa ja lisärakentamisessa kiinnitettiin erityistä huomiota kiinteistön ympäristövaikutuksiin ja talolle haetaan parhaillaan korkeinta LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) Platinum -sertifikaattia. Tällä oli merkittäviä vaikutuksia kaksivuotisen rakennusprojektin taloteknisiin ratkaisuihin.

”Pyrimme systemaattisesti vähentämään toimintamme aiheuttamia ympäristövaikutuksia sekä vähentämään hiilidioksidipäästömme globaalisti net zero -tasolle vuoteen 2025 mennessä. Rakennuksen vanhan rungon säilyttäminen pienensi merkittävästi rakentamisesta aiheutuvaa hiilijalanjälkeä. Rakennus hyödyntää aurinkosähköä ja saniteettitiloissa hyödynnetään sadevettä. Energiatehokkuuden lisäksi erityishuomiota kiinnitettiin myös materiaalivalintoihin ja kierrätykseen.”

Korkeavuorenkatu 32 valmistui Vuoksenniska Oy:n pääkonttoriksi vuonna 1956 ja Korkeavuorenkatu 34 Keskinäinen Vakuutusyhtiö Sammon toimitaloksi vuonna 1960. EY on solminut tiloihin pitkäaikaisen vuokrasopimuksen nykyisen omistajan edustajan Sirius Capital Partnersin kanssa.

EY työllistää Suomessa yhteensä noin 1 100 henkilöä, joista lähes 900 työskentelee Helsingin toimistossa.

Niina Afflecht
Head of PR & Communication, EY Suomi
niina.afflecht@fi.ey.com

EY | Building a better working world

EY rakentaa paremmin toimivaa maailmaa, auttaen luomaan pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, henkilöstöllemme ja yhteiskunnalle sekä rakentaen luottamusta pääomamarkkinoilla.

Hyödyntäen dataa ja teknologiaa, EY:n monipuoliset tiimit yli 150 maassa luovat luottamusta tilintarkastuspalveluiden avulla sekä auttavat asiakkaitamme kasvamaan, uudistumaan ja toimimaan paremmin.

Tilintarkastuksen, konsultoinnin, laki-, strategia-, vero- ja transaktiopalveluiden parissa työskentelevät EY-tiimit kysyvät parempia kysymyksiä löytääkseen uusia vastauksia nykypäivän monimutkaisiin ongelmiin.

Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi.
Voit myös seurata meitä Twitterissä @EY_Suomi