EY ja Nokia yhteistyöhön auttaakseen yrityksiä 5G-teknologian hyödyntämisessä

Lehdistötiedote 14.4.2021 klo 9.00

EY Suomi ja Nokia ovat sopineet strategisesta yhteistyöstä viidennen sukupolven-verkkoteknologian (5G) hyödyntämisessä. Yhteistyön avulla autetaan yrityksiä hyödyntämään tehokkaasti yksityisten langattomien verkkojen ja 5G-verkkoteknologian liiketoimintamahdollisuuksia. Yhteistyö kattaa EY:n kaikki toimintamaat.

”Yritysten ja yhteiskuntien muutosvauhti on kiihtynyt viimeisen vuoden aikana ennennäkemättömän nopeaksi ja laajaksi muutokseksi. Uuden kasvun luomisessa teknologian ja innovaatioiden rooli on tunnistettu avaintekijäksi, jonka tukeminen hyödyntää koko yhteiskuntaa. Yhteistyö Nokian kanssa on osoitus EY:n tahtotilasta toimia edelläkävijänä 5G:n ja muiden kehittyvien teknologioiden hyödyntämisessä. Uudet nopeat tiedonsiirtomahdollisuudet luovat täysin uusia liiketoimintamahdollisuuksia yrityksille ja auttavat näitä myös toimimaan vastuullisemmin”, sanoo Kari Pasanen, EY:n partneri ja Pohjoismaiden teknologiatoimialan johtaja.

EY:n ja Nokian solmima strateginen yhteistyö keskittyy teollisen tuotannon, energia-alan ja yritysten operatiivisen toiminnan digitaaliseen murrokseen, kyberturvallisuuteen sekä tukemaan teleoperaattoreita kaupallistamaan 5G-teknologian mahdollistamia sovelluksia ja palveluita.

Kehittyvät teknologiat, kuten esineiden internet (IoT, Internet of Things), teollisuus 4.0, yhdistetyt tuotteet ja älykkäät toimintaketjut, muuttavat nopeasti teollisuuden ja yhteiskuntien toimintatapoja ja auttavat vastaamaan vaatimuksiin entistä tiiviimmistä yhteyksistä. Globaalina liiketoiminnan ja edistyneen teknologian konsultoinnin edelläkävijänä EY pyrkii yhdessä Nokian kanssa vastaamaan kehittyviin teknologioihin ja niiden tuottamaan laajaan dataan liittyviin hallinta- ja turvallisuushaasteisiin.

”5G on mahdollistajan roolissa uusien palveluiden synnyttämisessä. Yhdessä Nokian kanssa pystymme auttamaan asiakkaitamme kokonaisvaltaisesti uudistamaan toimintaprosessejaan, tehostamaan liiketoimintaansa sekä luomaan uusia liiketoiminta- ja ansaintamalleja. Erityisen tyytyväinen olen EY Suomen avainrooliin allianssin tarjoamien ratkaisujen viemisessä asiakkaille”, sanoo Riku Piipari, EY Suomen partneri ja konsultointiliiketoiminnan johtaja.

Yritysten digitaalinen murros merkitsee yksityisten langattomien verkkojen, IoT-laitteiden, analytiikan ja koneoppimisen yleistymistä erityisesti teollisuudessa. Teollinen internet muokkaa liiketoimintoja ja murtaa arvoketjuja ekosysteemien avulla yhdistämällä tietotekniikan (IT) ja operatiivisen tekniikan (OT).

Toisiinsa yhteydessä olevien laitteiden määrän eksponentiaalinen kasvu lisää tietomurtojen riskiä ja toimintaketjujen haavoittuvuutta. EY:n ja Nokian yhteistyö mahdollistaa asiakkaiden laitteiden ja prosessien turvallisen yhdistämisen koko toimitusketjussa.

Lisätietoja EY:n ja Nokian yhteistyöstä englanninkielisestä lehdistötiedotteesta.

Lotta Roitto
Head of PR
lotta.roitto@fi.ey.com
P. 040 747 0871

EY | Building a better working world

EY rakentaa paremmin toimivaa maailmaa, auttaen luomaan pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, henkilöstöllemme ja yhteiskunnalle sekä rakentaen luottamusta pääomamarkkinoilla.

Hyödyntäen dataa ja teknologiaa, EY:n monipuoliset tiimit yli 150 maassa luovat luottamusta tilintarkastuspalveluiden avulla sekä auttavat asiakkaitamme kasvamaan, uudistumaan ja toimimaan paremmin.

Tilintarkastuksen, konsultoinnin, laki-, strategia-, vero- ja transaktiopalveluiden parissa työskentelevät EY-tiimit kysyvät parempia kysymyksiä löytääkseen uusia vastauksia nykypäivän monimutkaisiin ongelmiin.

Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi.
Voit myös seurata meitä Twitterissä @EY_Suomi