EY kasvoi globaalisti 25,8 miljardiin dollariin

EY (aiemmin Ernst & Young) onnistui kasvattamaan haastavassa taloudellisessa toimintaympäristössä globaalia liikevaihtoaan 7,7 prosentilla. Kesäkuussa päättyneen tilikauden liikevaihto oli 25,8 miljardia dollaria.

EY kasvatti kaikkia palveluitaan kaikilla maantieteellisillä alueilla. Kasvu oli lisäksi lähes yksinomaan orgaanista. Tulevina vuosina kasvua tuetaan myös huomattavilla investoinneilla: EY kehittää teknologioita ja palveluitaan seuraavan kolmen vuoden aikana 1,2 miljardilla dollarilla. Pelkästään tilintarkastusmetodologioiden sekä -työkalujen kehittämiseen käytetään 400 miljoonaa dollaria.

Yritys rekrytoi kuluneen tilivuoden aikana yli 38 000 työntekijää ympäri maailman, näistä 24 000 oli vastavalmistuneita. Henkilöstömäärä kasvoi yhteensä 175 000 työntekijään. Tulevan vuoden aikana tavoite on kiihdyttää kasvua rekrytoimalla 42 000 työntekijää. Tavoitetta tukee EY:n syyskuussa saama tunnustus Universumilta, jonka mukaan EY on kaupallisella alalla globaalisti halutuin työnantaja asiantuntijapalveluissa sekä toiseksi halutuin kaikkien yritysten joukossa.

Kasvu ja uudistuminen näkyvät EY:n toiminnassa myös ulkoisesti. Heinäkuun alussa yritys uudisti nimensä Ernst & Youngista EY:ksi ja määritteli toimintansa tarkoituksen, joka näkyy myös tunnuslauseena yrityksen uudessa logossa: ”Building a better working world”.

- Uskon, että kuluneen vuoden vahvaa kasvua on tukenut sitoutumisemme yhtenäiseen, maiden rajat ylittävään globaaliin toimintatapaan. Jatkossa kasvuamme tehostaa myös yhteinen toiminnan tarkoitus, joka on paremman työ- ja liike-elämän sekä toimivamman maailman rakentaminen. Kaikki tekemämme työ, jokainen asiakaskohtaaminen ja jokainen tarjoamamme palvelu tukee tätä tarkoitusta, Suomen EY:n toimitusjohtaja Harri Pärssinen kuvailee.

Lisätietoja

Harri Pärssinen, toimitusjohtaja, EY, p. 040 553 9830, harri.parssinen@fi.ey.com
Jon Paavilainen, viestintä, EY, p. 050 300 9452, jon.paavilainen@fi.ey.com

Englanninkielinen tiedote globaaleilla verkkosivuillamme

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen ja yritysjärjestelyiden asiantuntija ja liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.