EY:n kehitys Suomessa yhä vahvaa – liikevaihto ylsi 7,4 prosentin kasvuun

Tilintarkastus- ja liikkeenjohdon konsultointiyhtiö EY jatkoi edelliskauden vahvaa kasvuaan kesäkuussa 2015 päättyneellä tilikaudella (07/14 - 06/15) Suomessa. Yhtiön liikevaihto kohosi 109,9 miljoonasta 118 miljoonaan euroon. Kasvua oli 7,4 prosenttia.

- Kuluneen tilikauden liikevaihto kertoo, että olemme onnistuneet tarjoamaan asiakkaillemme oikeanlaista tukea heidän haasteissaan. Edelliskaudella saavutimme yli 20 prosentin loikan liikevaihdossa ja suunta on yhä ylöspäin. Erityisen iloinen olen veropalveluiden vuosia jatkuneesta tasaisen vahvasta kehityksestä, toimitusjohtaja Jaakko Hirvola sanoo.

EY:n vero- ja lakipalveluiden kysyntä nousi 17,7 prosenttia yltäen lähes 35 miljoonaan euroon. Liikkeenjohdon konsultointi- ja yritysjärjestelypalveluiden liikevaihto kasvoi 8,8 prosenttia yhteensä 40 miljoonaan euroon.

Asiakkaiden toimintaympäristön jatkuva muutos ja lisääntyvä regulaatio vaativat myös asiantuntijayritykseltä jatkuvia panostuksia.

- Olemme investoineet muun muassa kestävän kehityksen ja yhteiskuntavastuun sekä digitalisaation palveluihin. Myös tilintarkastuksen tueksi tehtiin tänä vuonna merkittäviä teknologiainvestointeja, Hirvola kertoo.

EY on panostanut paitsi palveluidensa ja toimintojensa kehittämiseen myös henkilöstöönsä. Suomessa EY:n palveluksessa työskentelee yli 700 asiantuntijaa, globaalisti EY työllistää 212 000 henkilöä yli 150 maassa. Heinäkuussa alkaneella uudella tilikaudella EY Suomi on palkannut jo yli 80 uutta työntekijää. Suomessa EY on ollut lukuisia vuosia alansa suosituin työnantaja Universumin opiskelija- ja nuoret asiantuntijat -tutkimuksissa.

- Olemme satsanneet henkilöstöömme, joka on kasvumme moottori. Aidosti kansainvälinen organisaatio ja tapa tehdä töitä sekä uudet toimitilat ovat tuoneet tehokkuutta tiimiemme väliseen toimintaan. Tämä näkyy asiakkaiden parempana palveluna, Hirvola jatkaa.

EY:n globaali liikevaihto kasvoi yli 11 prosenttia

Globaalisti EY kasvatti kaikkia palveluitaan päättyneellä tilikaudella, ja sen liikevaihto lisääntyi 11,6 prosenttia 28,7 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Tilintarkastuspalvelut kasvoivat 8,1 prosenttia, vero- ja lakipalvelut 10,3 prosenttia, yritysjärjestelypalvelut 17,6 prosenttia ja liikkeenjohdon konsultointi 15,5 prosenttia.

- Tutkimusten mukaan niin työntekijät kuin asiakkaatkin ovat sitoutuneimpia yrityksiin, joilla on yhteiskunnallisesti puhutteleva toiminnan tarkoitus. EY:n toiminnan tarkoitus on rakentaa parempaa työ- ja liike-elämää ja paremmin toimivaa maailmaa yhdessä asiantuntijoidensa ja asiakkaittensa kanssa. Uskon, että tämä missio antaa kestävän pohjan kasvullemme myös tulevaisuudessa, Hirvola sanoo.

Lisätietoja:

Jaakko Hirvola, toimitusjohtaja, EY, p. 0400 633 751, jaakko.hirvola@fi.ey.com

Katriina Puro, viestintä, EY, p. 0400 791 537, katriina.puro@fi.ey.com

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen ja yritysjärjestelyiden asiantuntija ja liikkeenjohdon konsultti, joka tarjoaa Suomessa lisäksi liikejuridiikan palveluita. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.