EY siirtyy hybridityömalliin

Lehdistötiedote 18.6.2021 klo 9.00

Yli vuoden kestäneen etätyöskentelyn ja täysin virtuaalisen yhteistyön jälkeen EY valmistautuu tulevaan. Tilintarkastus- ja konsulttiyhtiö julkaisee nyt uuden hybridityömallin, jonka mahdollistajia ovat joustavuus, teknologia ja ainutlaatuinen yhteistyön kulttuuri. EY ottaa hybridityömallin käyttöön kaikissa Pohjoismaissa.

Kesän edetessä EY valmistautuu tulevaisuuden työskentelymalliin; joustavaan ja ketterään työympäristöön, joka ei ole sidottu tiettyyn aikaan tai paikkaan. Yhteenkuuluvuutta tukeva hybridimalli on suunniteltu sopimaan sekä työntekijöiden yksiköllisiin tarpeisiin että tukemaan asiantuntijaorganisaation asiakastyötä. Pohjoismaissa EY työllistää lähes 8 000 henkilöä, joista lähes 1 000 työskentelee Suomessa.

”Olemme valmiita ottamaan askeleen kohti tulevaisuuden työmaailmaa. Käytössämme olevat tuoreimmat teknologiaratkaisut tukevat muutoksen toteuttamista. Tiedämme kuitenkin, että yksi ratkaisu ei sovi jokaiselle. Hybridimallissa työntekijämme muokkaavat oman työskentelytapansa huomioiden sekä työtehtävänsä ja projektien sujuvuuden, että asiakkaidemme tarpeet ja yhteistyön tiimin kanssa”, sanoo Mikko Äijälä, EY:n Suomen toimitusjohtaja.

”EY:llä tuemme asiakkaidemme vaihtelevia tarpeita erilaisilla ratkaisuilla. Olemme myös jokainen yksilöitä omine toiveinemme ja tarpeinemme. Uusi yhteenkuuluvuutta tukeva hybridimallimme on suunniteltu tukemaan niin työntekijöidemme kuin asiakkaidemmekin tarpeita.”

EY jatkaa moninaisuutta ja yhteenkuuluvuutta tukevan työkulttuurin rakentamista. Yhtiön työkulttuurissa pyritään sovittamaan yhteen henkilöstön yksilölliset tarpeet ja toiveet sekä samaan aikaan tukemaan yhteishengen luomista ja yhteenkuuluvuutta.

Uusi hybridityömalli tukee myös EY:n ympäristövastuutavoitteita. EY on julkaissut tavoitteen saavuttaa hiilinegatiivisuus vuoden 2021 loppuun mennessä, seuraava tavoite on vähentää yhtiön hiilijalanjälkeä ’net zero’ -tasolle vuoteen 2025 mennessä. Uusi hybridityömalli, joka hyödyntää aikaisempaa paremmin toimitiloja ja uusia digitaalisia ratkaisuja sekä vähentää työmatkoja, tukee päästötavoitteen toteutumista.

”Energiatehokkaat ja ympäristöystävälliset toimistomme tarjoavat jatkossa aikaisempaa enemmän mahdollisuuksia tapaamisille ja yhteistyölle asiakkaiden ja EY:n tiimien välillä. Tarjoamme toimistoillamme toki myös rauhallisen työskentelyn alueita keskittymistä vaativiin tehtäviin. Toimistoissamme painottuu jatkossa aikaisempaa enemmän houkuttelevuus, joustavuus ja työntekijäkokemus”, sanoo Mikko Äijälä.

EY:n tuoreen työtyytyväisyystutkimuksen mukaan suurin osa henkilöstöstä suosii toimistolla työskentelemistä vähintään kahtena päivänä viikossa. Muun työajan sijaintina voi olla asiakkaan tilat, koti tai muu etätyöpiste.

”Uskomme, että hybridimalli on tulevaisuuden työskentelymalli. Uusi malli antaa henkilöstöllemme mahdollisuuden löytää yksilöllisesti sopivia ratkaisuja, jotka tukevat hyvinvointia ja yhteenkuuluvuutta. Tästä syntyy hyötyä myös asiakkaillemme”, sanoo Mikko Äijälä.

Koronapandemian vuoksi EY:n henkilöstö työskentelee Suomessa ja muissa Pohjoismaissa edelleen etänä paikallisten viranomaisohjeiden mukaisesti. Uusi yhteenkuuluvuutta tukeva hybridityömalli otetaan käyttöön, kun etätyösuosituksia puretaan.

Mikko Äijälä

toimitusjohtaja, EY Suomi
mikko.aijala@fi.ey.com

Lotta Roitto
Head of PR
lotta.roitto@fi.ey.com
P. 040 747 0871

EY | Building a better working world

EY rakentaa paremmin toimivaa maailmaa, auttaen luomaan pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, henkilöstöllemme ja yhteiskunnalle sekä rakentaen luottamusta pääomamarkkinoilla.

Hyödyntäen dataa ja teknologiaa, EY:n monipuoliset tiimit yli 150 maassa luovat luottamusta tilintarkastuspalveluiden avulla sekä auttavat asiakkaitamme kasvamaan, uudistumaan ja toimimaan paremmin.

Tilintarkastuksen, konsultoinnin, laki-, strategia-, vero- ja transaktiopalveluiden parissa työskentelevät EY-tiimit kysyvät parempia kysymyksiä löytääkseen uusia vastauksia nykypäivän monimutkaisiin ongelmiin.

Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi.
Voit myös seurata meitä Twitterissä @EY_Suomi