EY Suomi tukee yhdenvertaisuutta Helsinki Pridessa

EY on Helsinki Priden virallinen yhteistyökumppani jo toista vuotta peräkkäin. Helsinki Pride on Suomen vaikuttavin ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuma, joka tuo ihmiset yhteen ja tekee tilaa sateenkaaren kaikille sävyille. Tukemalla tapahtumaa EY haluaa osaltaan näyttää rohkeasti tietä kohti yhdenvertaisempaa, tasa-arvoisempaa ja moninaisuutta arvostavampaa liike- ja työelämää. Helsinki Pride järjestetään 7.-13.9.2020.

”Meille EY:ssä on tärkeää edistää työkulttuuria, jossa jokainen voi olla oma itsensä. Vuoden 2020 poikkeuksellisissa olosuhteissa on entistäkin tärkeämpää osoittaa tukea ja seisoa arvojemme takana”, sanoo Mikko Äijälä, EY Suomen toimitusjohtaja.

”Helsinki Pride on ylpeä EY:n kumppanuudesta, on hienoa päästä tekemään yhteistyötä jo toista vuotta! Sitoutuneet kumppanit osoittavat, että heillä on halua tehdä pitkäjänteistä työtä yhdenvertaisemman yhteiskunnan ja työelämän puolesta”, sanoo Helsinki Pride -yhteisön toiminnanjohtaja Aaro Horsma.

EY edistää yhdenvertaisuutta työyhteisössään

EY:llä työyhteisön inklusiivisuus on otettu myös mukaan johtamisen mittareihin ja yhdenvertaisuutta edistetään muun muassa kouluttamalla henkilöstöä aiheesta. Helsinki Pride -teemaviikolla EY järjestää yhdessä eri kumppaneidensa kanssa henkilöstölle webinaareja ja virtuaalityöpajoja entistäkin tasa-arvoisemman ja moninaisuutta arvostavamman työympäristön luomiseksi.

Helsinki Prideen EY osallistuu lisäksi kutsumalla henkilöstönsä perheineen Pridea juhlistavalle piknikille ja osallistumalla tapahtuman virtuaaliparaatiin.

”Olemme huomanneet, että inklusiivinen kulttuuri, jossa kohdellaan ihmisiä tasa-arvoisesti edistää innovointia, ongelmanratkaisua ja tuottaa myös parempia tuloksia. Kun työntekijämme ovat motivoituneita ja voivat hyvin, syntyy myös parhaalla mahdollisella tavalla suoriutuvia tiimejä”, sanoo Katariina Jalas, EY:n Suomen henkilöstöjohtaja.

EY:n henkilöstöjohtaja Katariina Jalaksen vinkit yhdenvertaiseen ja moninaisuutta arvostavaan työympäristön luomiseksi:

1. Arvosta erilaisuutta. Onko työyhteisössäsi erilaisia näkökulmia ja taustoja omaavia ihmisiä?
  2. Tunnista dynamiikka. Onko työyhteisöön syntynyt sisäpiirejä ja jääkö joku niiden ulkopuolelle?
  3. Korosta syrjimättömyyttä. Edistä ilmapiiriä, jossa luodaan yhteenkuuluvuuden tunnetta myös erilaisten ihmisten kesken.
  4. Vaikuta kulttuuriin. Toimi esimerkkinä ja odota myös muilta käyttäytymistä, jossa otetaan työyhteisössä kaikki mukaan.

Katariina Jalas

HR-johtaja EY Suomi
katariina.jalas@fi.ey.com
p. 040 777 83 26

Lotta Roitto
Head of PR
lotta.roitto@fi.ey.com
P. 040 747 0871

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen, liikejuridiikan ja yritysjärjestelyiden asiantuntija sekä liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.