Heikki Ilkka EY:lle vahvistamaan tilintarkastuspalveluja Pohjoismaissa

EY on nimittänyt Heikki Ilkan partneriksi tilintarkastuspalveluihin. Ilkka toimii tällä hetkellä Nordea-konsernin talousjohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä. Hän aloittaa partnerina tilintarkastus- ja konsulttiyhtiö EY:ssä maaliskuussa sen jälkeen, kun on jäänyt pois Nordeasta. Ilkka tulee vastaamaan isoista listayhtiöistä niiden päävastuullisena tilintarkastajana ja johtamaan EY:n pohjoismaista tarkastusvaliokuntaohjelmaa.

Ennen Nordeaa Heikki Ilkka työskenteli pitkään, yli 20 vuoden ajan, EY:llä tilintarkastuspalveluissa. EY-uransa aikana Ilkka oli useissa vastuurooleissa. Viimeisimpänä hän johti EY:n tilintarkastuspalveluita Suomessa ja toimi useiden isojen yhtiöiden päävastuullisena tilintarkastajana.

- Heikki Ilkka vahvistaa EY:n kykyä palvella isoja kansainvälisiä asiakkaita ja lisää EY:n tunnetusti korkeaa toimialaosaamista, erityisesti pankki- ja rahoitussektorilla. Heikki Ilkalla on toimialaosaamisensa lisäksi syvällistä näkemystä markkinoista ja johtamiskokemusta, mitkä hän on onnistunut kääntämään lisäarvoksi asiakkailleen ja yhtiöille, joiden kanssa hän on työskennellyt. Olen todella iloinen siitä, että Heikki Ilkka on päättänyt palata EY:lle. Toivotan hänet lämpimästi tervetulleeksi takaisin yhtiöömme, sanoo Erik Mamelund, Nordic Regional Managing Partner EY:ltä.

- Kuten pankkitoimiala myös tilintarkastus on valtavassa muutoksessa. Sääntely ja globaalin liiketoiminnan dynamiikka tuovat mukanaan kiinnostavia haasteita molemmille toimialoille. Samaan aikaan digitalisaatio ja data-analytiikka ovat tuoneet uskomattoman hienoja mahdollisuuksia tarjota asiakkaille nopeasti muuttuvassa maailmassa enemmän toimialaan ja liiketoimintaan liittyvää tietoa. Odotan innolla asiakastyötä ja sitä, että pääsemme tuottamaan merkityksellistä ja korkealaatuista tilintarkastuspalvelua asiakkaillemme. On myös ilo palata EY:n monipuoliseen, integroituneeseen globaaliin tiimiin ja osaksi partnershipin dynamiikkaa, sanoo Heikki Ilkka.

EY:n johto tulee ehdottamaan Suomen yhtiön osakkaille Heikki Ilkan nimittämistä hallituksen puheenjohtajaksi vuonna 2018 pidettävän yhtiökokouksen jälkeen.

Lisätietoja:

Erik Mamelund / EY Nordics: erik.mamelund@no.ey.com, tel. +47 906 45 989
Mikko Järventausta / EY Finland: mikko.jarventausta@fi.ey.com, tel. +358 40 867 5656
Katriina Puro, viestintäpäällikkö, EY, katriina.puro@fi.ey.com, tel. +358 400 791 537

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen, liikejuridiikan ja yritysjärjestelyiden asiantuntija sekä liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.