MEDIAKUTSU: Fokus 2018 -seminaarissa 25.1. teemana Suomi toimintaympäristönä

Tervetuloa EY:n ja Ilmarisen Fokus 2018 -seminaariin 25.1.2018 klo 8.30-13.00 (ohjelma klo 9.00-12.30). Tilaisuudessa tarkastellaan 100-vuotiasta Suomea yritysten toimintaympäristönä: Millaiselta investointi­kohteelta Suomi näyttää ja miten turvataan Suomen houkuttelevuus tulevaisuudessa? Avaako Helsinki-Tallinna-tunneli tien Euraasian ytimeen? Mikä merkitys on viime vuosien vilkkaalla start-up -scenellä? Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä ylimmän johdon seminaarissa kuullaan tuttuun tapaan huippujohtajien näkemyksiä ja painopisteitä alkaneelle vuodelle.

Tilaisuutta isännöivät Ilmarisen ja EY:n toimitusjohtajat Timo Ritakallio ja Jaakko Hirvola. Pääpuhujina lavalle nousevat Valmet Automotiven toimitusjohtaja Ilpo Korhonen, yrittäjä, brändiguru Peter Vesterbacka sekä Ilmarisen sijoitusjohtaja Mikko Mursula. Paneelissa laaja joukko yritysjohtajia ja asiantuntijoita keskustelee aiheesta ”Kuinka takaamme Suomen houkuttelevuuden kisassa kansainvälisistä investoinneista?”

Median edustajat ovat tervetulleita osallistumaan yritysjohtajille suunnattuun seminaariin.

Tilaisuus: Fokus 2018: Suomi toimintaympäristönä - ylimmän johdon painopisteet
Aika: torstai 25.1.2018 klo 8.30 - 12.30, jonka jälkeen lounas
Paikka: EY-talo, Alvar Aallon Katu 5 C, Helsinki
Ilmoittautuminen: Median edustajia pyydetään ilmoittautumaan keskiviikkoon 24.1.2018 klo 12 mennessä EY:n viestintäpäällikkö Katriina Purolle: katriina.puro@fi.ey.com, p. 0400 791 537. Mahdolliset haastattelupyynnöt puhujille ilmoittautumisen yhteydessä.

Ohjelma:

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvitarjoilu

9.00 Tervetuloa!
Fokus 2018: Suomi toimintaympäristönä
Jaakko Hirvola, toimitusjohtaja, EY
Timo Ritakallio, toimitusjohtaja, Ilmarinen

9.20 Key note -puheenvuorot:

Miksi valmistusta kannattaa tuoda Suomeen?
Ilpo Korhonen, toimitusjohtaja Valmet Automotive

Suomi Ilmarisen sijoituskohteena
Mikko Mursula, sijoitusjohtaja, Ilmarinen

Helsinki - Tallinna Euraasian ytimessä
Peter Vesterbacka, yrittäjä, Brand Breaker @ Lightneer

10.50 Virvoke- ja jaloittelutauko

11.10 Paneelikeskustelu: Kuinka takaamme Suomen houkuttelevuuden kisassa kansainvälisistä investoinneista?

Panelistit:

Mirva Antila, toimitusjohtaja, IBM Suomi
Antti Aumo, Executive Vice President, Finpro
Ari Lehtoranta, toimitusjohtaja, Caverion
Mikko Terho, Chief Technology Officer and Site Manager Finland R&D, Huawei
Tomi Viitala, apulaisprofessori, Aalto-yliopisto
Paneelin moderoivat EY:n partnerit Kari Pasanen ja Mikko Äijälä

12.25 Päätössanat

12.30 Buffet-lounas

Lämpimästi tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen, liikejuridiikan ja yritysjärjestelyiden asiantuntija sekä liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.