Petri Salo EY:n Suomen BOX-liiketoiminnan vetäjäksi

Petri Salo aloittaa EY:llä elokuussa 2019 partnerina vastuualueenaan Suomen BOX-liiketoiminta. BOX-liiketoiminta tarjoaa etenkin digitalisaatioon ja innovaatioihin keskittyvää strategiakonsultointia ja on osa EY:n globaalia strategiakonsultoinnin brändiä Parthenonia. Tämän lisäksi Salo tulee vastaamaan data-lähtöisen strategiakonsultoinnin kehittämisestä osana BOX:n kansainvälistä palvelukokonaisuutta.

Salo on pitkän linjan teknologiastrategisti, jolla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus erilaisista digitaalisten palveluiden sekä teknologialiiketoiminnan kehittämisestä.

”Digitalisaatio on muuttanut eri toimialojen liiketoimintamalleja perustavanlaatuisesti. Strategiakonsultoinnin on päivityttävä sen mukaisesti. Uskon, että yhdistämällä EY:n globaalin toimialaosaamisen moderniin data-lähtöiseen strategiakonsultointin kykenemme auttamaan asiakkaitamme vangitsemaan ennennäkemättömiä liiketoimintamahdollisuuksia. Ja koska data on arvokkaampaa toisen datan seurassa, tulemme tekemään sen lähtökohtaisesti mittakaavassa ja globaalisti”, Salo kertoo.

Lähes koko uransa Petri Salo on työskennellyt konsulttimaailmassa niin koti- kuin ulkomaillakin. EY:lle hän siirtyy PwC:ltä, jossa hän on viimeisen kolmen vuoden ajan vastannut yhtiön Digital Services -liiketoiminnasta Suomessa.

”Petrin mukaantulo on loistojuttu ja täydentää viimeaikaisia panostuksiamme EY:n teknologisten ja digitaalisten kyvykkyyksien kehittämiseen. Kuluneen vuoden aikana olemme saaneet riveihimme kolme muutakin pitkän linjan teknologiaosaajaa, kun Roope Hyöky, Teemu Nymander ja Riku Piipari aloittivat partnereina Advisory-liiketoimintaamme. Olemme myös tehostaneet ja uudelleenjärjestelleet toimintaamme sisäisesti, jotta pystyisimme nopeuttamaan digitaalisuuden tuomien mahdollisuuksien hyödyntämistä yli liiketoimintarajojen ja suoraan asiakasrajapinnassa”, sanoo EY:n Suomen toimitusjohtaja Mikko Äijälä.

Lisätietoja:

Petri Salo, puh. 040 536 7156, petri.j.salo@gmail.com

Mikko Äijälä, toimitusjohtaja, EY, puh. 040 709 2907, mikko.aijala@fi.ey.com

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen, liikejuridiikan ja yritysjärjestelyiden asiantuntija sekä liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.