Pihlajalinnan Mikko Wirén edustaa Suomea EY:n kansainvälisessä yrittäjäkilpailussa Monte Carlossa 3.-6. kesäkuuta

EY World Entrepreneur of the Year -tapahtumassa kisataan vuoden 2015 yrittäjyyden maailmanmestaruudesta. Tapahtuma käynnistyy Monte Carlossa keskiviikkona 3. kesäkuuta, ja voittaja julkistetaan lauantai-illan palkintogaalassa 6. kesäkuuta.

Suomea edustava Pihlajalinnan Mikko Wirén kisaa voitosta 64 muun yrittäjän kanssa, jotka edustavat yhteensä 53 maata. Terveydenhuoltoala on tänä vuonna kilpailussa vahvasti läsnä Wirénin lisäksi myös Yhdysvaltojen, Kiinan, Intian, Venäjän ja Kolumbian edustajien kautta. Kaikki vuoden 2015 World Entrepreneur of the Year -ehdokkaat on esitelty tapahtuman kotisivuilla osoitteessa www.ey.com/weoy.

Monte Carlossa kohtaavat yrittäjät ovat monella tapaa maailman kasvuyrittäjien parhaimmistoa. Heidän 53 yrityksellään on yhteenlaskettuna 38 miljardin dollarin liikevaihto ja yritykset työllistävät yhteensä 334 000 henkilöä. Yritysten liikevaihto on kasvanut kolmen viime vuoden aikana yhteensä 42 prosenttia ja henkilöstömäärä 48 prosenttia.

Kilpailun järjestäjästä riippumaton, eri maita ja toimialoja edustava tuomaristo valitsee voittajan sekä yritysten taustatietojen että ehdokkaiden haastattelukierrosten ja esitysten perusteella. Tuomaristo arvioi ehdokkaita ja heidän yrityksiään erityisesti näistä näkökulmista: yrittäjähenki, taloudelliset tulokset, strategia, kansainvälisyys, innovatiivisuus sekä yritysvastuu.

EY World Entrepreneur of the Year -tapahtumasta viestitään aktiivisesti Twitterissä. Tapahtuman kulkua ja uutisointia voi seurata kisan viralliselta tililtä @EY_EOY ja keskusteluun voi osallistua tunnisteella #WEOY. Tiedotamme kilpailusta myös Suomen EY:n Twitter-tilillä @EY_Suomi.

Valokuvia tapahtumasta median käyttöön julkaistaan tapahtuman edetessä osoitteessa https://www.flickr.com/photos/studiophenix/sets. EY julkaisee myös videotallenteita haastatteluista, keskustelupaneeleista ja palkitsemistilaisuudesta eri formaateissa sekä web-uutisointia että tv-lähetyksiä varten. Videot löytyvät EY:n broadcast-uutishuoneesta osoitteessa https://broadcast.ey.com.

EY Entrepreneur of the Year -kilpailusta

EY Entrepreneur of the Year on arvostettu, maailman tunnetuin kansainvälinen tunnustuspalkinto menestyville yrittäjille. Palkinto rohkaisee kasvuhakuiseen, vastuulliseen yrittäjyyteen ja kannustaa yrittäjiä, jotka innostavat muita visioillaan, johtajuudellaan ja saavutuksillaan. Entrepreneur of the Year sai alkunsa USA:ssa vuonna 1986 ja on sittemmin laajentunut yli viiteenkymmeneen maahan kaikille mantereille. Suomessa kilpailu on järjestetty vuodesta 2003 lähtien.

Lisätietoja

Jon Paavilainen, viestintä, EY, puh. +358 50 300 9452, jon.paavilainen@fi.ey.com

Laura Uuttu-Deschryvere, Entrepreneur of the Year Program Manager, EY, p.040 717 6415, laura.uuttu-deschryvere@fi.ey.com

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen ja yritysjärjestelyiden asiantuntija ja liikkeenjohdon konsultti, joka tarjoaa Suomessa lisäksi liikejuridiikan palveluita. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.