Rovion Mikael Hed yrittäjyyden maailmanmestaruuskisoihin – vastassa mm. LinkedIn ja Benetton

Ernst & Youngin kansainvälinen yrittäjäkilpailu World Entrepreneur of the Year järjestetään 12. kerran Monte Carlossa 7.–10.6. Kilpailussa Suomea edustaa Rovio Entertainment Oy:n toimitusjohtaja Mikael Hed, joka voitti Suomen valtakunnallisen kilpailun marraskuussa 2011.

Kilpailuun osallistuu yli 50 yrittäjää ympäri maailman, ja mukana ovat muun muassa LinkedIn, Benetton Group, Canada Goose sekä hiljattain R-kioskit ostanut norjalainen Reitangruppen. Kilpailun voittaja selviää lauantaina 9.6. Monte Carlossa järjestettävässä gaalassa.

– Rovion menestys ei ole ollut sattumaa vaan heillä on takanaan rautainen liiketoimintamalli, jota he vievät rohkeasti eteenpäin. Roviolla on suuret suunnitelmat ja hieno visio, joita he toteuttavat hyvin järjestelmällisesti, Entrepreneur of the Year -kilpailun johtaja Juha Hilmola kommentoi.

Voittajan valitsee kansainvälinen yrittäjistä koostuva tuomaristo

World Entrepreneur of the Year -kilpailun aiempiin voittajiin kuuluvat muun muassa: singaporelaisen Hyflux Limitedin toimitusjohtaja Olivia Lum, Cirque du Soleilin perustaja ja toimitusjohtaja Guy Laliberté Kanadasta, intialainen Narayana Murthy, joka on Infosys Technologies Limitedin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja sekä Cho Tak Wong, kiinalaisen Fuyao Glass Industry Group hallituksen puheenjohtaja.

Kansanvälisen kilpailun voittajan valitsee riippumaton tuomaristo, joka koostuu aiempien vuosien Entrepreneur of the Year -maavoittajista. Palkitsemisen kriteereinä ovat yrittäjähenki, taloudelliset tulokset, strategia, kansainvälisyys, innovatiivisuus sekä yhteiskuntavastuu.

Vuonna 2012 itsenäisen tuomariston puheenjohtajana on venäläisen Troika Dialogin pääjohtaja Ruben Vardanian. Muut tuomariston jäsenet ovat:

Haryanto Adikoesoeme, PT AKR Corporindo Tbk (Indonesia)

Kunio Namekata, TMI Associates (Japani)

Lui Jiren, Neusoft Corporation (Kiina)

Michael Spencer, ICAP plc (Iso-Britannia)

Rebecca MacDonald, Just Energy Group Inc. (Kanada),

Rodrigo Alonso Herrera Aspra, Genomma Lab Internacional (Meksiko)

Steve Case, America Online (Yhdysvallat)

Kaikkien vuoden 2012 World Entrepreneur of the Year -kilpailijoiden esittelyt löytyvät osoitteesta www.ey.com/weoy.

Monte Carlossa järjestettävää World Entrepreneur Of The Year -palkintogaalaa on mahdollista seurata suorana lähetyksenä webcastin kautta. Lähetys alkaa noin klo 21.45 paikallista aikaa (klo 22.45 Suomen aikaa) ja sitä voi seurata osoitteessa www.ey.com/weoy.

World Entrepreneur of the Year -kilpailuun ja gaalaan liittyvää keskustelua käydään Twitterissä. Keskusteluun voi osallistua käyttämällä twiitatessa tunnusta #weoy.

Lisätietoja:

Juha Hilmola, partneri, Entrepreneur of the Year -kilpailun sekä kasvu- ja perheyritysohjelman johtaja, puh. 040 540 8963, sähköposti juha.hilmola@fi.ey.com

Jenni Pekkinen, viestintäpäällikkö, puh. 050 582 4323, sähköposti jenni.pekkinen@fi.ey.com

Ernst & Young

Ernst & Young on johtava maailmanlaajuinen tilintarkastuksen, verokonsultoinnin, yritysjärjestelyiden, liikkeenjohdon konsultoinnin ja liikejuridiikan asiantuntija. Yhteiset arvot ja vahva sitoutuminen laatuun muodostavat perustan 152 000 ammattilaisemme kansainväliselle yhteistyölle. Vaikutamme henkilöstömme ja asiakkaidemme sekä meitä ympäröivän yhteiskunnan kasvuun ja kehitykseen tunnistamalla mahdollisuudet ja tukemalla tavoitteiden toteuttamisessa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.ey.com/fi. Seuraa meitä Twitterissä @EY_Suomi.

Entrepreneur of the Year

Ernst & Young Entrepreneur of the Year on arvostettu kansainvälinen tunnustuspalkinto menestyville kasvuyrittäjille. Se rohkaisee kasvuhakuiseen, vastuulliseen yrittäjyyteen ja kannustaa yrittäjiä, jotka innostavat muita visioillaan, johtajuudellaan ja saavutuksillaan. Entrepreneur of the Year tukee kasvavan ja kannattavan liiketoiminnan rakentajia ja antaa heille tunnustusta yli 50 maassa alueellisella, kansallisella ja maailmanlaajuisella tasolla toteutettavassa kasvuyrittäjäkilpailussa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.eoy.fi.