Ruokaboksin Juhana Rintala kasvuyrittäjäkilpailun vuoden 2021 start-up-yrittäjä

Lehdistötiedote julkaisuvapaa 11.3.2021 klo 23.30

Verkkokauppayritys Ruokaboksin  toimitusjohtaja Juhana Rintala palkittiin vuoden 2021 start-up-yrittäjänä osana EY Entrepreneur of the Year -kasvuyrittäjäkilpailua. Kilpailun voittajat julkaistiin 11. maaliskuuta 2022 järjestetyssä gaalassa.

Tilintarkastus- ja asiantuntijayritys EY:n vuosittain järjestämässä kilpailussa palkitaan yrittäjiä, jotka innostavat muita visiollaan, johtajuudellaan ja saavutuksillaan. Vuoden 2021 kilpailuun osallistui 55 suomalaista kasvuyritystä.

Kasvuyrityskilpailun start-up-sarjaan valituilla yrityksillä valintaperusteissa painottuvat joko nopea liikevaihdon kasvu tai yritysidean yhteiskunnallinen vaikuttavuus. Vuoden 2021 kilpailun start-up-sarjan finaalissa kohtasivat Mervi Lamminen, Auntie Solutions Oy; Mikko Kesti, LoupeDeck Oy; Juhana Rintala, Ruokaboksi Finland Oy sekä Jerry Pasanen ja Taneli Tenhovuori, Suomen Avustajapalvelut Oy.

Voittajat valitsi laajasti suomalaista liiketoimintaosaamista edustava riippumaton tuomaristo, jota johtaa Finanssiala ry:n toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi.

”Onnittelut vuoden 2021 start-up-yrittäjä Juhani Rintalalle voitosta. Ruokaboksilla on hieno kasvutarina, jossa kulutustapojen nopeaa muutosta on hyödynnetty ketterästi yrityksen kasvattamiseen. Ruokaboksi vastaa ratkaisullaan ja tuotevalikoimallaan kuluttajien kysyntään ja ratkaisee samalla hävikkiruokaan liittyvää globaalia haastetta”, perustelee valintaa tuomariston puheenjohtaja Piia-Noora Kauppi.

Vuonna 2017 perustettu Ruokaboksi tarjoaa ateriakassipalvelua eri puolilla Suomea. Palvelun tavoitteena on ratkaista monen perheen arkinen ongelma, ”mitä tänään syötäisiin”, ja säästää lisäksi kaupassa käymisen vaivan. Netistä tilattavan ruokaboksin ympärille on suunniteltu valmiit reseptit, ja kaikki tarvittavat raaka-aineet kuljetetaan pääasiassa suoraan tuottajilta kotiovelle. Palvelu auttaa myös vähentämään ruokahävikkiä. Yritys työllistää suoraan 25 henkilöä.

Vuoden 2021 Suomen EY Entrepreneur of the Year -kilpailusarjojen voittajat:

• EY Entrepreneur of the Year: Jussi Meresmaa, Discmania (Spin 18 Oy)
  • Vuoden Perheyrittäjä 2021: Tarja Takki-Halttunen ja Mika Halttunen, Halton Group Oy Ltd
  • Vuoden Start-up-yrittäjä 2021: Juhana Rintala, Ruokaboksi Finland Oy

Lisäksi kunniamaininnat saivat seuraavat yrittäjät:

• Vastuullisuus 2021: Mårten Storbacka, WE Tech Solutions Oy
  • Alan rohkea uudistaja 2021: Marjo ja Timo Keski-Kasari, Juustoportti Oy
  • EY Tech 2021: Mikael Thuneberg, Supermetrics Oy
  • Yleisön suosikki 2021: Marjo ja Timo Keski-Kasari, Juustoportti Oy

EY Entrepreneur of the Year -kilpailun järjestää tilintarkastus- ja asiantuntijayritys EY. Suomessa kilpailun kumppaneina toimivat Työeläkeyhtiö Elo ja Evli Pankki.

Aikaisemmat tiedotteet aiheesta:

Juha Hilmola

EY Entrepreneur of the Year -johtaja
juha.hilmola@fi.ey.com

Lotta Roitto
Head of Communications and PR
lotta.roitto@fi.ey.com
P. 040 747 0871

EY | Building a better working world

EY rakentaa paremmin toimivaa maailmaa, auttaen luomaan pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, henkilöstöllemme ja yhteiskunnalle sekä rakentaen luottamusta pääomamarkkinoilla.

Hyödyntäen dataa ja teknologiaa, EY:n monipuoliset tiimit yli 150 maassa luovat luottamusta tilintarkastuspalveluiden avulla sekä auttavat asiakkaitamme kasvamaan, uudistumaan ja toimimaan paremmin.

Tilintarkastuksen, konsultoinnin, laki-, strategia-, vero- ja transaktiopalveluiden parissa työskentelevät EY-tiimit kysyvät parempia kysymyksiä löytääkseen uusia vastauksia nykypäivän monimutkaisiin ongelmiin.

Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi.
Voit myös seurata meitä Twitterissä @EY_Suomi