Ruotsin johtava design- ja innovaatioyritys EY Doberman tulee Helsinkiin

Lehdistötiedote 18.12.2020 klo 8.30

Doberman on ollut yli kahden vuosikymmenen ajan Ruotsin merkittävin designstudio. Tänä vuonna yritys yhdistyi konsulttiyritys EY:n kanssa tavoitteenaan laajentaa toimintaansa Pohjoismaissa sekä Pohjoismaiden ulkopuolelle.

”Edellisen kerran avasimme uuden studion New Yorkiin, mutta jo silloin keskustelimme Helsingistä, joka tuntuu meille luonnolliselta askeleelta. Tavoitteemme on olla yksi Suomen johtavista designstudioista, ja juuri nyt rakennamme pohjoismaisista ja kansainvälisistä osaajista huipputiimiä, joka jakaa tavoitteemme”, sanoo Lisa Lindström, EY Dobermanin toimitusjohtaja.

”Suomessa EY Doberman täydentää jo ennestään laajaa palvelupalettia, yhdistäen palvelumuotoilumetodeja liikkeenjohdon konsultointiin sekä tuoden designosaamisen integroiduksi osaksi EY:n tarjoamaa. Asiakaskokemuksen suunnittelu ja muotoilu, strategisempi suunnittelu sekä konkreettinen käyttökokemus- ja käyttöliittymäsuunnittelu ovat jatkossa osa tarjoamaamme”, sanoo EY Dobermanin Suomen vetäjä Jussi Hermunen.

Uusi Helsingin studio on osa EY Dobermanin voimakasta laajentumissuunnitelmaa Pohjoismaissa. Samaan aikaan Suomen laajentumisen kanssa EY Doberman avaa uudet design- ja innovaatiostudiot myös Oslossa ja Kööpenhaminassa. Pohjoismaat ovat kuitenkin laajentumisaikeissa vain yksi osa.

”EY Dobermanin brändi ja nykyisiä toimintatapojamme rikastavat metodit tulevat luontevaksi osaksi EY Consultingin transformaatio- ja innovaatiotarjoamaa. Pystymme jatkossa vastaamaan yritysten muutostarpeisiin entistä laaja-alaisemmin”, sanoo EY:n konsultointipalveluita johtava Riku Piipari.

EY Dobermanin osana myös uusi vastuullisuuteen keskittynyt studio

”Olemme myös aloittamassa EY Design and Engineering -verkoston toimintaa. Vasta perustettu verkosto kokoaa yhteen EY:n innovaatiotiimit ja -asiakkaat ympäri maailmaa. Juuri nyt olemme myös tuomassa asiakkaillemme vastuullisuusstudio SALLYn, joka tuntuu juuri nyt tärkeämmältä kuin koskaan”, sanoo EY Dobermanin Lisa Lindström.

SALLY on EY Dobermanin uusi innovaatiotarjoama, joka kokoaa yhteen osaamista ja ratkaisuja vastuullisen liiketoiminnan innovaatioihin designin ja teknologian avulla.

”Keskeistä SALLYssä on kyky yhdistää nopea innovaatiotoiminta EY:n järeään vastuullisuusosaamiseen”, sanoo Jussi Hermunen.

Uraauurtava tarjoama on kiinteä osa EY Dobermanin saapumista Suomen markkinoille ja Helsingin studion avaamista.

Jussi Hermunen

Head of Studio
jussi.hermunen@fi.ey.com

Lotta Roitto
Head of PR
lotta.roitto@fi.ey.com
P. 040 747 0871

EY | Building a better working world

EY rakentaa paremmin toimivaa maailmaa, auttaen luomaan pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, henkilöstöllemme ja yhteiskunnalle sekä rakentaen luottamusta pääomamarkkinoilla.

Hyödyntäen dataa ja teknologiaa, EY:n monipuoliset tiimit yli 150 maassa luovat luottamusta tilintarkastuspalveluiden avulla sekä auttavat asiakkaitamme kasvamaan, uudistumaan ja toimimaan paremmin.

Tilintarkastuksen, konsultoinnin, laki-, strategia-, vero- ja transaktiopalveluiden parissa työskentelevät EY-tiimit kysyvät parempia kysymyksiä löytääkseen uusia vastauksia nykypäivän monimutkaisiin ongelmiin.

Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi.
Voit myös seurata meitä Twitterissä @EY_Suomi