Suomen EY:n toimitusjohtajaksi Mikko Äijälä

Suomen EY:n (aiemmin Ernst & Young) uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu partneri Mikko Äijälä (42). Äijälä aloittaa toimitusjohtajana 1.7.2018, jolloin nykyinen toimitusjohtaja Jaakko Hirvola puolestaan siirtyy Teknologiateollisuus ry:n toimitusjohtajaksi.

Toimitusjohtajana aloittava Mikko Äijälä on työskennellyt EY:llä vuodesta 2004 ja nykyisessä tehtäväs­sään Suomen EY:n yritys­järjestely­palveluiden johtajana vuodesta 2012. Hän on koulutukseltaan KTM.

Mikko Äijälä on uuden sukupolven innostava johtaja ja vahvalla yritysjärjestelykokemuksellaan asiakkaiden arvostama luotettu neuvonantaja, sanoo EY:n Nordic-alueen johtaja Erik Mamelund. –  Hän on osaami­sellaan ja ominaisuuksiltaan erinomainen valinta luotsaamaan Suomen EY:tä disruptoituvassa liiketoimintaympäristössä, joka vaatii niin laajaa näkemystä kuin tarkkaa fokusta.

EY:n jalansija Äijälän nykyisellä vastuualueella yritysjärjestelyissä on Suomessa ollut jo vuosia erittäin vahva: yhtiö on viimeiset neljä vuotta ollut mukana keskimäärin seitsemässä kymmenestä suurimmasta yritysjärjestelystä vuosittain. Toimitusjohtajaroolinsa lisäksi Äijälä jatkaa yritysjärjestelyihin liittyvää neuvonantoa.

Kiitän luottamuksesta toimitusjohtajavalinnassa ja otan uudet tehtävät innostuneesti vastaan, sanoo Mikko Äijälä. – Suomen EY:llä jatkamme asiakkaidemme tukemista digi-disruption, geopoliittisten epävarmuuksien, lyhyen ennustettavuuden ja muiden tämän päivän haasteiden parissa. Täysin integroitu globaali organisaatiomme on asiakkaidemme tukena joustavasti niin rajat ylittävissä toimeksiannoissa kuin paikallisesti toteutettavissa hankkeissa.

Kaikki palvelumme, tilintarkastus, vero- ja lakipalvelut, liikkeenjohdon konsultointi ja yritysjärjestelyt, ovat meille strategisesti tärkeitä ja panostamme niihin kunkin liiketoiminnan kehitysvaiheen mukaisesti niin Helsingissä kuin yli kahdessakymmenessä aluetoimistossamme. Kehitämme jatkuvasti toimialaosaamistamme ja palvelemme asiakkaitamme heidän oman toimialansa erityispiirteisiin erikoistuneen suomalaisen, pohjoismaisen tai globaalin tiimin voimin, kulloistenkin tarpeiden mukaan. Motivoitunut ja osaava henkilöstö on menestyksemme keskeisin tekijä. EY:llä on hyvä työnantajamielikuva, mikä varmistaa asiantuntijaosaamisemme jatkuvuuden, kertoo Äijälä.

Haikein mielin jätän EY:n kahdentoista vuoden jälkeen, toteaa Jaakko Hirvola. – On ollut etuoikeus saada työskennellä johtavien asiakasyritysten uudistumishankkeiden parissa eri toimialoilla ja samalla vahvistaa omaa verkostoani. Kaikesta kokemastani ja oppimastani on suuri hyöty myös tulevassa työssäni. Toivotan Mikolle ja EY:lle onnea ja parhainta menestystä tulevaan!

Heikki Ilkka EY:n pohjoismaisten tilintarkastuspalvelujen johtoon

EY:n pohjoismaiseksi tilintarkastuspalvelujen johtajaksi, Nordic Assurance Leader, on 1.7.2018 alkaen nimitetty KHT, partneri, Suomen EY:n hallituksen puheenjohtaja Heikki Ilkka (47). Aiemmin yli 20 vuotta EY:llä työskennellyt Ilkka palasi EY:lle kuluvan vuoden maaliskuussa toimittuaan viime vuodet Nordean Group CFO:na.

-        Heikki Ilkalla on loistavaa toimialaosaamista, markkinatietoa ja vahvuuksia, jotka ovat todistetusti tuottaneet arvoa asiakkaille ja organisaatioille, joiden kanssa hän on työskennellyt, toteaa Erik Mamelund.

Ilkka jatkaa myös EY:n Center for Board Matters -ohjelman pohjoismaisena johtajana.

-        Tilintarkastusala käy myös Pohjoismaissa parhaillaan läpi merkittävää muutosta mm. digitalisaa­tiosta ja uudistuneista säännöksistä johtuen. EY on ainutlaatuisen globaalin rakenteensa ansiosta erinomaisesti asemoitunut tähän muutokseen ja odotan uusia haasteita innolla, kertoo Ilkka.

-        Heikki Ilkan paluu EY:lle ja valinta tähän merkittävään pohjoismaiseen rooliin on esimerkki vahvasta investoinnista tilintarkastusliiketoimintamme vahvistamiseen, päättää Äijälä.

Lisätietoja:

Mikko Äijälä, toimitusjohtaja 1.7.2018 alkaen, EY, mikko.aijala@fi.ey.com, p. 040 709 2907
Jaakko Hirvola, toimitusjohtaja 30.6.2017 asti, EY, jaakko.hirvola@fi.ey.com, p. 0400 633 751
Heikki Ilkka, hallituksen puheenjohtaja, Nordic Assurance Leader, EY, heikki.ilkka@fi.ey.com, p. 050 555 00 66
Hannele Lindell, markkinointi- ja viestintäjohtaja, EY, hannele.lindell@fi.ey.com, p. 040 506 8456

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen, liikejuridiikan ja yritysjärjestelyiden asiantuntija sekä liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.