Uskallusta, visioita ja perinteisten rajojen rikkomista – Growth forumissa etsitään yhdessä suomalaisyritysten tulevaisuuden kasvua

Ernst & Youngin järjestämässä Growth forum -seminaarissa Helsingissä 1.–2. marraskuuta pohditaan, mitkä ovat suomalaisyritysten kilpailuvaltit globaalissa liiketoimintaympäristössä ja mistä löytyy perinteiset rajat ylittävä kasvu. Seminaari kokoaa talouselämän kiinnostavimpia ääniä ympäri maailmaa keskustelemaan muun muassa nopean kasvun markkinoista, innovaatioista ja tulevaisuuden menestystekijöistä.

Helsingissä 1.–2.11. järjestettävä Growth forum on osa Ernst & Youngin kansainvälistä Strategic Growth Forum -tapahtumasarjaa, ja se järjestetään nyt ensimmäistä kertaa Suomessa. Growth forum poikkeaa toteutustavaltaan perinteisestä seminaarista: suurin osa aiheista käsitellään paneelikeskusteluissa, joiden osallistujat edustavat monipuolisesti erilaisia organisaatioita.

- Kaikkien yritysten, sekä suurten että pienten, on etsittävä jatkuvasti uusia kasvun suuntia pysyäkseen mukana kilpailussa globaaleilla markkinoilla. Toivomme, että seminaarin monipuolinen ohjelma ja syvää asiantuntemusta edustavat puhujat inspiroivat osallistujia tässä työssä, Ernst & Youngin nopean kasvun markkinoista vastaava partneri Risto Venermo toteaa.

Growth forumissa esiintyy noin 40 yritysjohtajaa, yrittäjää ja asiantuntijaa ympäri maailman, mukaan lukien Ernst & Youngin omat asiantuntijat kuten Kiinan-alueen konsulttipalveluiden johtava partner Nigel Knight ja suomalaisyritysten Intia-palveludeskin johtaja Parul Soni. Kiinaa ja Intiaa käsittelevien paneelien puhujina ovat myös molempien maiden Suomensuurlähettiläät. Lisäksi yleisön kysymykset, näkemykset ja mielipiteet ovat tärkeä osa keskusteluita.

Seminaarissa puhutaan niin innovaatioista, yrittäjyydestä ja globalisaatiosta kuin designistä ja vastuullisuudesta. Yksi keskeinen näkökulma tulevaisuuden kasvuun ovat nopean kasvun markkinat.

- Kasvumarkkinat ovat luonnollisesti tärkeä osa Growth forumin ohjelmaa. Kiinan, Venäjän ja Intian merkitys suomalaisyrityksille kasvaa jatkuvasti, ja seuraavia tähtitalouksia ovat muun muassa Indonesia, Turkki ja Vietnam. Tuoreen, 25 keskeisintä kasvumarkkinaa arvioivan Rapid Growth Market Forecast -ennusteemme mukaan kasvumarkkinat elpyvät nykyisestä matalasuhdanteesta nopeasti ja palaavat vahvaan kasvuun jo ensi vuonna. Monen suomalaisyrityksen tulevaisuus ratkaistaan näissä maissa, Risto Venermo kommentoi.

Lisätietoja:

Risto Venermo, partner, nopean kasvun markkinat, Ernst & Young Oy, puhelin 040 754 9139, sähköposti risto.venermo@fi.ey.com

Jon Paavilainen, viestintäasiantuntija, Ernst & Young Oy, puhelin 050 300 9452, sähköposti jon.paavilainen@fi.ey.com

www.growthforum.fi

Ernst & Young on johtava maailmanlaajuinen tilintarkastuksen, verokonsultoinnin, yritysjärjestelyiden, liikkeenjohdon konsultoinnin ja liikejuridiikan asiantuntija. Yhteiset arvot ja vahva sitoutuminen laatuun muodostavat perustan 167 000 ammattilaisemme kansainväliselle yhteistyölle. Vaikutamme henkilöstömme ja asiakkaidemme sekä meitä ympäröivän yhteiskunnan kasvuun ja kehitykseen tunnistamalla mahdollisuudet ja tukemalla tavoitteiden toteuttamisessa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.ey.com/fi.