Uusi EY aloittaa Tanskassa 1. heinäkuuta

EY ja aiempi KPMG yhdistyvät Tanskassa 1. heinäkuuta. Yhdistymisessä muodostuva uusi EY on yksi Tanskan suurimmista tilintarkastus- ja konsultointialan yrityksistä.

Viime syksynä Tanskassa julkistettu EY:n ja aiemman KPMG:n yhdistyminen sai toukokuussa Tanskan kilpailuviranomaisen hyväksynnän ja astuu voimaan 1. heinäkuuta 2014.

- Asiakkaamme hyötyvät EY:n vahvasta, kansainvälisestä verkostosta ja voimme yhdistymisen myötä tarjota heille yhä parempaa palvelua. Odotan innolla asiakkaidemme kohtaamista uutena organisaationa, johon kuuluu nyt Tanskassa 1 700 asiantuntijaa, ja Pohjoismaissa yhteensä 7 000 ey:läistä, EY:n Pohjoismaiden aluejohtaja Erik Mamelund sanoo.

- Toimimme pohjoismaisena yksikkönä globaalissa organisaatiossa. Asiantuntijaverkostomme niin Tanskassa kuin muuallakin maailmassa on kaikkien asiakkaidemme käytössä, joten yhdistymisen tuoma kasvu on suoraan myös suomalaisten asiakkaidemme etu, toimitusjohtaja Jaakko Hirvola Suomen EY:ltä kommentoi.

EY:llä on Tanskassa 19 aluetoimistoa ja yli 16 000 asiakasta. Kansainvälisesti EY:ssä työskentelee yli 175 000 asiantuntijaa yli 150 maassa, ja se on markkinoiden nopeimmin kasvava globaali tilintarkastus- ja konsultointiyritys.

Lisätietoja

Anders Kanberg, Head of Media Relations & Communications, EY, anders.kanberg@dk.ey.com, + 45 51 58 2995

EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen ja yritysjärjestelyiden asiantuntija ja liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.