Vero-oikeuden opiskelija Vilho Lammi edustaa Suomea Young Tax Professional of the Year -kilpailun kansainvälisessä finaalissa

Vero-oikeuden opiskelija Vilho Lammi voitti EY:n opiskelijoille suunnatun Young Tax Professional of the Year -kilpailun Suomessa. Helsingin yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa sekä Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa opiskelevan voittajan tie jatkuu marraskuussa Amsterdamissa pidettävään kansainväliseen loppukilpailuun.

- Kiinnostukseni vero-oikeuteen heräsi oikeustieteellisen ja Big 4 -yhtiöiden järjestämällä kansainvälisen verotuksen kurssilla. Young Tax Professional of the Year -kilpailuun ilmoittauduin päästäkseni testaamaan yliopistolla ja EY:llä traineena oppimiani taitoja haastavassa kilpailuympäristössä. Odotan innolla loppukilpailua, joka tulee varmasti olemaan mahtava kokemus, voittaja Vilho Lammi kertoo.

Suomen osakilpailun toisen sijan vei Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Laura Pinjamaa. Kolmanneksi sijoittui Åbo Akademin oikeustieteellisessä tiedekunnassa sekä Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa opiskeleva Johannes Brunila. Kilpailun kolme parasta saavat rahapalkintojen ohella myös mahdollisuuden harjoittelupaikkaan Suomen EY:llä veropalveluissa.

Kilpailijat ratkaisivat ryhmissä kansainvälistä yritysverotusta käsittelevän vero-oikeustapauksen, jota luonnehdittiin erittäin haastavaksi. Ratkaisuehdotukset esiteltiin päivän päätteeksi kilpailun tuomaristolle, johon kuuluivat Verohallinnon pääjohtaja Pekka Ruuhonen, KONE Corporation Head of Tax Nina Leväjärvi, Aalto-yliopiston vero-oikeuden professori Heikki Niskakangas sekä Executive Director Tomi Viitala EY:ltä. Tuomaristo kiinnitti arvioinnissaan huomiota etenkin kilpailijoiden vero-osaamiseen, esiintymiseen sekä ryhmätyötaitoihin.

- Kilpailijoiden taso oli korkea tänäkin vuonna. Olemme erittäin iloisia, että veroasiantuntijan ura kiinnostaa nuoria ja uskomme, että kilpailumme on erinomainen tapa lisätä alan tunnettuutta. Lisäksi työllistymisnäkymät nuorille veroasiantuntijoille ovat erinomaiset sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Tämän vuoden voittajallamme on hyvät mahdollisuudet menestyä myös Amsterdamin loppukilpailussa, kommentoi EY:n yritysveropalveluiden johtaja Tomi Viitala.

Loppukilpailun voittajalle kansainvälisiä elämyksiä EY:n kanssa

Kansainvälinen Young Tax Professional of the Year 2014 -loppukilpailu pidetään 30.11.–4.12.2014 Amsterdamissa. Finaalikoitoksessa osallistujia odottavat kiperät oikeustapaukset ja haastattelut tuomariston kanssa. Kaikki finalistit kutsutaan myös palkintoseremoniaan, jossa julkistetaan ja palkitaan osallistuneiden kolmen kärki.

Kansainvälisen kilpailun pääpalkinto on kuukauden mittainen maailmanympärimatka, jonka aikana kilpailun voittaja pääsee myös vierailemaan EY:n keskeisissä veropalvelukeskuksissa Lontoossa, Washington D.C:ssä ja Hong Kongissa.

Suomen EY osallistui nyt toistamiseen kansainväliseen Young Tax Professional of the Year -kilpailuun. Kotimaan osakilpailuun hakeneiden määrä nousi selvästi edellisvuodesta. Kilpailu antaa vero-oikeuden opiskelijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden kehittää taitojaan, verkostoitua sekä tutustua alan kansainväliseen toimintaympäristöön. Kilpailu järjestetään seuraavan kerran Suomessa keväällä 2015.

Suomen Young Tax Professional of the Year 2014 -verkkosivut

Seija Karttunen, partner, veropalvelut, EY, p. 040 834 3562, seija.karttunen@fi.ey.com

Jon Paavilainen, viestintä, EY, p. 050 300 9452, jon.paavilainen@fi.ey.com

EY lyhyesti
EY on globaali tilintarkastuksen, verotuksen ja yritysjärjestelyiden asiantuntija ja liikkeenjohdon konsultti. Näkemyksemme ja korkealaatuiset palvelumme vahvistavat luottamusta pääomamarkkinoiden ja talouden toimintaan kaikkialla maailmassa. Kasvatamme huippuosaajia, joiden yhteistyöllä lunastamme lupauksemme ja rakennamme parempaa työ- ja liike-elämää sekä toimivampaa maailmaa asiakkaillemme, omalle henkilöstöllemme ja yhteisöille, joissa toimimme. Lisätietoja löydät internetistä www.ey.com/fi. Voit myös seurata meitä Twitterissä: @EY_Suomi.