Yrittäjyyden maailmanmestaruuden loppukilpailu käynnistyy 5.6. Monte Carlossa, Blanccon Kim Väisänen hakee palkintoa Suomeen

Yrittäjyyden maailmanmestaruuden loppukilpailu eli World Entrepreneur of the Year -kisa käynnistyy Monte Carlossa keskiviikkona 5.6., ja voittaja palkitaan lauantai-iltana 8.6. Suomea kisassa edustaa joensuulaisen tietotuhoaja Blancco Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Kim Väisänen.

Tapahtumaa voi seurata suoraan Ernst & Youngin digitaalisissa kanavissa. Yrittäjäkilpailun lisäksi tapahtumaan sisältyy ohjelmaosuuksia, joissa kiinnostavia puheenvuoroja kuullaan muun muassa Kofi Annanilta sekä World Wide Webin keksijältä Tim Berners-Leeltä. Haastateltaviin vieraisiin kuuluu myös Mika Häkkinen.

Kim Väisäsen kanssa mestaruudesta kilpailevat 47 maan parhaat yrittäjät, muun muassa ruotsalaisen Kopparbergin panimon Peter Bronsman. Kaikki vuoden 2013 World Entrepreneur of the Year -ehdokkaat on esitelty osoitteessa www.ey.com/weoy.

Loppukilpailun palkintogaalaa voi seurata suorana webcastin kautta osoitteessa www.ey.com/weoy. Lähetys alkaa lauantaina 8.6. noin klo 20:30 Suomen aikaa.

World Entrepreneur of the Year -kisaa käydään luonnollisesti myös Twitterissä. Seuraa uutisointia tunnuksella @EY_EOY ja osallistu keskusteluun hashtagilla #WEOY.

Vapaasti käytettäviä valokuvia tapahtumasta on nähtävissä osoitteissa http://www.flickr.com/photos/kenlennox ja www.studiophenix.com.

Televisiolähetyksiä varten on saatavilla suoraa streamia palkintogaalasta ja sen jälkeisestä lehdistötilaisuudesta sekä kisan aikana tehtyjä haastattelutallenteita. Ohjeita saa erikseen pyydettäessä lisätietojen antajilta.

Lisätietoja

Jon Paavilainen, viestintäasiantuntija, Ernst & Young, puh. 050 300 9452, jon.paavilainen@fi.ey.com

Lauri Oinaala, Entrepreneur of the Year Program Manager, Ernst & Young, puh. 040 506 0613, lauri.oinaala@fi.ey.com (paikalla Monte Carlossa)

Hannele Lindell, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Ernst & Young, puh. 040 506 8456, hannele.lindell@fi.ey.com, Twitter @HanneleLindell (paikalla Monte Carlossa)

Ernst & Young

Ernst & Young on johtava maailmanlaajuinen tilintarkastuksen, verokonsultoinnin, yritysjärjestelyiden, liikkeenjohdon konsultoinnin ja liikejuridiikan asiantuntija. Yhteiset arvot ja vahva sitoutuminen laatuun muodostavat perustan 167 000 ammattilaisemme kansainväliselle yhteistyölle. Vaikutamme henkilöstömme ja asiakkaidemme sekä meitä ympäröivän yhteiskunnan kasvuun ja kehitykseen tunnistamalla mahdollisuudet ja tukemalla tavoitteiden toteuttamisessa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.ey.com/fi.

Entrepreneur of the Year

Ernst & Young Entrepreneur of the Year on arvostettu kansainvälinen tunnustuspalkinto menestyville yrittäjille. Se rohkaisee kasvuhakuiseen, vastuulliseen yrittäjyyteen ja kannustaa yrittäjiä, jotka innostavat muita visioillaan, johtajuudellaan ja saavutuksillaan. Entrepreneur of the Year tukee kasvavan ja kannattavan liiketoiminnan rakentajia ja antaa heille tunnustusta yli 50 maassa alueellisella, kansallisella ja maailmanlaajuisella tasolla toteutettavassa yrittäjäkilpailussa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.eoy.fi.