Yrityskaupat ja allianssit puhuttivat yrittäjiä Entrepreneur of the Year -kauden avajaisissa

Ernst & Youngin Entrepreneur of the Year -kilpailu kasvuyrittäjille avattiin tällä viikolla. Avajaisiin kokoontui noin 60 yrittäjää ja asiantuntijaa keskustelemaan yrityskauppoihin liittyvistä teemoista. Keskustelijoita puhuttivat erityisesti mahdollisuudet toteuttaa yrityksen strategiaa yrityskauppojen avulla, yrityskauppaneuvottelujen sudenkuopat sekä ostettujen yritysten haltuunoton haasteet.

– Yrityskaupoilla kasvuyrittäjät vauhdittavat merkittävästi strategisten tavoitteiden saavuttamista, mutta onnistuminen tässä vaatii yritysjärjestelyn huolellista valmistelua sekä yrittäjän vahvaa henkilökohtaista panosta ostokohteen haltuunotossa. Uskon nyt alkaneen kilpailuvuoden tuovan jälleen esiin lukuisia kasvuyrittäjätarinoita, jotka voivat toimia esimerkkinä nykyisille ja tuleville yrittäjille, sanoo Entrepreneur of the Year -kilpailun johtaja Mikko Rytilahti Ernst & Youngilta.

Entrepreneur of the Year on vuosittain kerännyt noin 60 kasvuyrittäjää kilpailemaan paremmuudestaan. Kilpailu tarjoaa yrittäjille mahdollisuuden verkostoitumiseen, ajatusten vaihtoon sekä oman liiketoimintansa ulkopuoliseen arviointiin. Kilpailukauden avajaisten yhteydessä julkaistaan yhteistyössä EK:n kanssa Kasvun yrittäjät -tutkimus.

Suomen voittaja haastaa kansainväliset kasvuyrittäjät

Entrepreneur of the Year on kansainvälinen kilpailu kasvuyrittäjille, joka on Suomessa järjestetyistä yrittäjäkilpailuista maantieteellisesti kattavin. Kilpailua käydään kuudella eri alueella ja mukana on yrittäjiä ympäri Suomen. Kilpailun tavoitteena on lisätä kasvuhakuisen yrittäjyyden arvostusta sekä kannustaa nykyisiä ja tulevia yrittäjiä.

Nyt alkanut Entrepreneur of the Yearin yhdeksäs kilpailukausi huipentuu marraskuussa vuoden suomalaisen kasvuyrittäjän valintaan. Voittaja edustaa Suomea kansainvälisessä World Entrepreneur of the Year -kilpailussa Monte Carlossa kesäkuussa 2012.

Vuoden 2010 Entrepreneur of the Year -voittaja, Management Eventsin Olli Muurainen haastaa kansainväliset kasvuyrittäjät Monte Carlossa 2.–5.6.2011.

Lisätietoja:

Mikko Rytilahti, KHT, partneri, Entrepreneur of the Year -kilpailun johtaja, Ernst & Young Oy, puhelin 040 578 6742, sähköposti mikko.rytilahti@fi.ey.com

Jenni Pekkinen, viestintäpäällikkö, Ernst & Young Oy, puhelin 050 582 4323, sähköposti jenni.pekkinen@fi.ey.com

Ernst & Young

Ernst & Young on johtava maailmanlaajuinen tilintarkastuksen, verokonsultoinnin, yritysjärjestelyiden, liikkeenjohdon konsultoinnin ja liikejuridiikan asiantuntija. Yhteiset arvot ja vahva sitoutuminen laatuun muodostavat perustan 141 000 ammattilaisemme kansainväliselle yhteistyölle. Vaikutamme henkilöstömme ja asiakkaidemme sekä meitä ympäröivän yhteiskunnan kasvuun ja kehitykseen tunnistamalla mahdollisuudet ja tukemalla tavoitteiden toteuttamisessa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.ey.com/fi.

Entrepreneur of the Year

Ernst & Young Entrepreneur of the Year on arvostettu kansainvälinen tunnustuspalkinto menestyville kasvuyrittäjille. Se rohkaisee kasvuhakuiseen, vastuulliseen yrittäjyyteen ja kannustaa yrittäjiä, jotka innostavat muita visioillaan, johtajuudellaan ja saavutuksillaan. Entrepreneur of the Year tukee kasvavan ja kannattavan liiketoiminnan rakentajia ja antaa heille tunnustusta yli 50 maassa alueellisella, kansallisella ja maailmanlaajuisella tasolla toteutettavassa kasvuyrittäjäkilpailussa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.eoy.fi.