Uusi Faster 465 - Kompakti uutuus kokoaan suuremmilla ominaisuuksilla

Report this content

Elokuussa 2024 Faster julkaisee uuden 4,65 metrin pituisen täysalumiiniveneen, joka on suunniteltu erityisesti ketteräksi mutta monipuoliseksi yleisveneeksi mökille ja mökkiyhteyksiin. Veneen tilava avokeula sopii loistavasti sekä tavaroiden kuljettamiseen että kalastukseen. Varustelutaso ja ominaisuudet ovat tuttuja suuremmista veneistämme, tehden Faster 465 -mallista luontevan hinnat alkaen -mallin, joka tutustuttaa uuden käyttäjän kulutuskestävien ja kotimaisten  Faster-veneiden maailmaan.

Helsingin Uivassa venenäyttelyssä elokuussa 2024 ensiesittelyssä oleva Faster 465 -malli tulee korvaamaan nykymalliston 460i -mallin. Uutuusmallissa on edeltäjäänsä leveämpi ohjauspulpetti, joka antaa kuljettajalle ja kartturille entistä paremman suojan ajoviimalta, säilyttäen kuitenkin helpon kuljettavuuden ympäri venettä. Kuten edeltäjässä, myös uuden Faster 465 -mallin pulpetti on siirrettävissä styyrpuurin laitaan, jolloin keskipulpettiveneestä tulee kuin taikaiskusta sivupulpettivene. Ohjauspulpetissa on reilusti säilytystilaa ja tuulilasi itsessään on aitoa lasia.
Pulpetin etupuolella on lisävarusteiden kiinnittämistä varten kätevä varustelukisko, sekä kaksi alumiinista astintasoa helpottamaan veneeseen kulkemista laitojen yli.

Faster 465 -malli ajetaan peräpenkiltä käsin. Penkkinä toimii uusi kiinteä istuin, jonka sisällä on reilusti säilytystilaa. Istuin on hieman nykyisiä istuinlaatikoita korkeampi, joten ajoergonomia on 465-mallissa edeltäjäänsä suotuisampi. Parempi ajoasento mahdollistaa samalla myös vaivattomamman karttaplotterin hallinnan. Uudessa istuimessa on suuren säilytyskapasiteetin lisäksi uusi lukitusmekanismi, käytännöllinen kaasujousitus ja sen istuinpinnassa on vakiona Smartdeck-pinnoite, joka on kestävä, eristää kylmyydeltä ja on helppo pitää puhtaana.  Faster-veneiden modulaariset istuinlaatikot tulevat myös uudistumaan kauteen 2025, jolloin niinikään lisävarusteena hankittavat istuinpehmusteet ja selkänojatyynyt päivittyvät vastaamaan veneiden uutta ilmettä.

Faster 465

Muita parannuksia edeltäjäänsä nähden ovat mm. moottorikaivon molemmin puolin lisätyt köysien säilytyslokerot, runkoon asennetut kulkuvalot sekä suuremmat vetoputket keulaan. Elektroniikan käytön lisääntymisen myötä etenkin kalastuksessa, suurempi putkitus mahdollistaa elektronisten
laitteiden helpomman asennuksen keulaan.

Kohtalaisen pienikokoiseksi veneeksi Faster 465 -mallissa on useita sellaisia ominaisuuksia ja piirteitä, joihin useimmiten törmää vain astetta suuremmissa veneissä. Uutuusmallissa on mm. hydrauliohjaus vakiona, sadevesityhjentyvä avotila, helposti puhtaana pidettävät tyhjennysreiät
laidoissa sekä mittaristopaneliin asennettu laadukas Raymarine Axiom+ -karttaplotteri. Kulutuskestävä ja vankkarakenteinen alumiinirunko valmistetaan ilman nousulistoja, taaten pehmeän kulun, loistavat ajo-ominaisuudet ja täydellisen hallittavuuden.

Faster 465 -malli valmistetaan samalla huolella ja tarkkuudella kuin Faster -työveneet ja suuremmat huviveneemme, tehden veneestä erittäin turvallisen käyttää. Taustalla on pitkä ja vankka kokemus työveneiden valmistuksesta mm. palolaitosten, poliisin ja öljyntorjuntayksiköiden
käyttöön - he, joiden täytyy pystyä luottamaan varusteisiin ja ajoneuvoihin säästä ja olosuhteista riippumatta. Valmistaessamme huviveneitä hyödynnämme kaiken työvenepuolella opitun. Kaikki Faster-veneet valmistetaan yhä tänä päivänä Suomessa.

Faster 465 ensiesitellään yleisölle Helsingin Uivassa venenäyttelyssä elokuussa 2024.
Silloin julkaistaan myös uutuusmallin hinnoittelu.

Kuvat lehdistön käyttöön on ladattavissa täältä:
Faster 465 -kuvat

Lisätietoja:
Faster-tuotepäällikkö Jussi Virtanen
+358 50 441 3780 / jussi.virtanen@brandt.fi

Faster-veneet valmistetaan ammattitaidolla ja intohimolla Juha Snell Oy:n tehtaalla Tuusulan Kellokoskella. Juha Snell Oy on vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka valmistaa täysalumiinisia työ- ja huviveneitä niin kotimaahan kuin ulkomaillekin, ja vuosien saatossa tuotantolinjoilta on valmistunut lähes 10 000 Faster-venettä. Vuonna 2024 yritys juhlii 50 vuotista taivaltaan.

Avainsanat: