Brendan Harris lämnar Fazer

Brendan Harris, verkställande direktör för affärsområdet Fazer Lifestyle Foods och medlem av Fazer-koncernens ledningsgrupp, har bestämt sig för att lämna Fazer.

Fazer Lifestyle Foods ekonomidirektör Neil Gregory har utnämnts till tillförordnad verkställande direktör för Fazer Lifestyle Foods med omedelbar verkan. Brendan Harris kommer att fungera som Neil Gregorys rådgivare.

Processen för att utnämna Brendan Harris efterträdare har inletts.

Fazer koncernen

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, vegetabiliska måltider och mjölkfria produkter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Vi har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är Mat med mening. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.