Brendan Harris utnämnd till verkställande direktör för Fazer Lifestyle Foods

Fazer-koncernen har förvärvat det ledande nordiska smoothievarumärket Froosh, som ett led i sin tillväxt- och internationaliseringsstrategi. Förvärvet av Froosh passar strategiskt perfekt in i Fazers framtida tillväxt- och internationaliseringsplaner.

Froosh blev en del av affärsområdet Fazer Lifestyle Foods och en plattform för dess utbud av hälsosamma, fruktbaserade produkter. Förutom Froosh består affärsområdet Fazer Lifestyle Foods av Fazer Kvarn (inklusive frukostprodukter som gröt och müsli) och Bioferme (Yosa-produkterna).

Froosh vd Brendan Harris har utnämnts till verkställande direktör för affärsområdet Fazer Lifestyle Foods och Executive Vice President, Fazer-koncernen. Han är också medlem av koncernens ledningsgrupp.

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är Mat med mening. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Yrityksestä

Fazer-koncernen 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.