Cafékedjan Fazer Cafés öppnar nytt i Hagalund i Esbo

Torsdagen den 16 mars 2017 öppnar Fazer ett nytt Fazer Café i Köpcentrum AINOA i Hagalund i Esbo. Finlands tolfte Fazer Café bygger vidare på den läckra historia som Karl Fazer inledde för 125 år sedan, då han grundade sitt fransk-ryska konditori på Glogatan i Helsingfors.

Fazer Café AINOA är nummer tolv i Fazer Cafés-kedjan

Fazer Café ligger på andra våningen i Köpcentrum AINOA och erbjuder köpcentrets besökare söta och salta smakupplevelser samt exklusiva handgjorda bröd, bakverk och chokladpraliner, alla dagar i veckan. Caféet serverar också specialkaffe och hemlagade smoothies samt ett urval av fräscha lunchsallader.

”Vi är mycket glada över vårt nya Fazer Café i helt nya Köpcentrum AINOA. Fazer Café nummer tolv i ordningen erbjuder traditionella och moderna smakupplevelser och unik service i en livlig och trivsam miljö”, säger Miika Kostilainen, direktör för affärsverksamheten Fazer Cafés. ”Vi betjänar cafékunder under köpcentrets öppettider sju dagar i veckan”, säger Kostilainen.

Fazer Café är ett modernt café som har stor respekt för traditionerna

Fazers 125 år långa traditioner är nära förknippade med caféverksamhet. Caféerna står för smakupplevelser och förstklassig service. Samtliga caféer erbjuder samma högklassiga produkter och utmärkta service. Fazer Cafés finns i huvudstadsregionen samt Tammerfors, Åbo och Vasa.

Karl Fazer var en fördomsfri sockerbagare vars mod och entreprenörsanda alltjämt styr företagets verksamhet. Fazer är ett familjeägt företag som lyssnar noga på sina kunder, hämtar fräscha idéer från hela världen och ständigt utvecklar bästa praxis. Fazer vill vara en del av människornas feststunder och göra livet gott varje dag.

Fazer Café AINOA, Köpcentrum AINOA, Västanvindsvägen 7, 02100 Esbo

Öppettider må–fr 8–21, lö 9–18 och sö 12–18.

Miika Kostilainen, direktör, affärsverksamheten Fazer Cafés, miika.kostilainen@fazer.com, tfn 040 486 9832

Taina Lampela-Helin, informatör, Fazer-koncernen, taina.lampela-helin@fazer.com, tfn +358 40 6684 600

Fazers medietelefon är öppen vardagar kl. 8.00–16.00, tfn 040 668 2998

Webbplats: https://www.fazer.fi/kahvilat-ja-leipomot/fazer-cafe/kahvilat/fazer-cafe-ainoa-espoo/  #fazercafe #suomalaistahyvää

Bilder som lämpar sig för tryck:
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Fazer Café AINOA Esbo”

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Yrityksestä

Fazer-koncernen Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.