Det långvariga samarbetet mellan Fazer Geisha och Rosa bandet fortsätter – hittills har över 450 000 euro samlats in

Cancerstiftelsens populära Rosa bandet-insamling stöder forskning i cancer hos kvinnor samt rådgivningsarbete. Geisha bidrar med sitt stöd i denna viktiga fråga även i år.

Rosa bandet-insamlingen, som stöder forskning i cancer hos kvinnor samt rådgivningsarbete till insjuknade och deras anhöriga, är Cancerstiftelsens mest kända insamling och det mest uppskattade donationsobjektet i Finland. Rosa bandet ökar i popularitet från år till år, och i fjol samlades ett rekordbelopp in, 2,3 miljoner euro.

Genom Cancerstiftelsens Rosa bandet-insamling stöder Geisha cancerforskning och rådgivning. Tack vare forskningen kan allt fler cancerformer förebyggas och behandlas så att allt fler kan tillfriskna. Rådgivningen stöder insjuknade och deras anhöriga. På ett sätt som tilltalar moderna konsumenter förespråkar Geisha behovet av harmoni och betydelsen av en positiv attityd, men i allt större grad även vikten av att vara snäll mots sig själv. För varje Geisha-, Geisha Dark- och Fazerina-chokladstycksak som säljs under kampanjen donerar Fazer 2,5 cent till Cancerstiftelsens Rosa bandet-insamling.

”I år har vi förbundit oss att donera minst 50 000 euro till insamlingen. Genom det långvariga samarbetet mellan Fazer Geisha och Rosa bandet har totalt 450 000 euro i donationsmedel samlats in i Finland och Sverige under tidigare år”, säger Riina Hagman, Brand Manager för Fazer Geisha.

Fazers medietelefon är öppen vardagar klockan 8–16, tfn +358 40 668 2998, media@fazer.com

Liisa Eerola, kommunikationsdirektör, Fazer Konfektyr, tfn +358 44 710 8860

E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Rosa bandet-insamlingen stöder cancerforskning