Fazer Bageributik erbjuder nya smakupplevelser i köpcentret Forum

Fazer öppnar 8.10 en ny bageributik i 0-våningen i köpcentret Forum i Helsingfors. Den nya butiken är redan Fazers femte bageributik i huvudstadsregionen, och ytterligare tillväxt planeras för de kommande åren. I Fazer Bageributik vill man att brödet som säljs där smakar bättre än något annat – bättre än vanligt.

Fazer Bageributik erbjuder färskt och läckert bröd från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Dörrarna öppnas tidigt, så kunden kan köpa med sig en kopp kaffe och en fylld smörgås innan dagen börjar. Butikerna säljer också goda produkter för möten och fester.

Två nya Fazer Bageributiker öppnar i Helsingfors centrum i oktober. Bageributiken som förut var verksam på Centralgatan flyttade till nya utrymmen, och den nya butiken öppnades i Citycenters första våning 1.10. I köpcentret Forums 0-våning öppnas en helt ny bageributik 8.10.

”Läget är perfekt, mitt bland de stora kundströmmarna. Det är lätt att sticka sig in här på vägen till jobbet eller efter arbetsdagen, som avslutning på en shoppingeftermiddag eller på väg hem. Från Fazer Bageributiken får man färskt och gott bröd bakat för hand och andra läckra bageriprodukter varje dag”, säger Ari Jämsén som ansvarat för Fazer Bageributik-verksamheten fram tills hösten 2015.

Fazer Bageributik-verksamheten växer i jämn takt. Butiken i Forum är redan den femte i ordningen, och ytterligare nya öppningar ingår i planerna för de närmaste åren. År 2016 öppnar Fazer en bageributik också i det nya köpcentret på Drumsö, och följande som man redan känner till är Fiskehamnen hösten 2018. Förutom dessa ingår också andra ställen i planerna.

Utbudet i Fazer Bageributiken består av handbakade bakverk, omsorgsfullt bakade av råvaror av hög kvalitet, fyllda smörgåsar, konfektyr och specialkaffe. Bagarna använder bara mjöl, korn, frön och andra råvaror av bästa slag, så att recepten ska komma till sin rätt. Vid bakningen får degen vila länge, vilket påverkar smaken och konsistensen. De skickliga bagarna säkerställer att produkterna är läckra varje dag.

”Vår populäraste produkt är det mycket goda och stiliga Grand Blanc-brödet. Andra favoriter är hålkakan Fazer 1891, kardemummakringlan och chili-chokladkakan”, berättar Ari Jämsén.

Fazer Bageributik öppnar sina dörrar i Forums 0-våning, Mannerheimvägen 14-20, den 8 oktober klockan 10.00.

Varmt välkommen!

Ari Jämsén, Fazer Bageributik-verksamheten , tel. 040 055 1889
Leena Majamäki, kommunikationsdirektör, Fazer-koncernen, tel. 040 585 1585
Fazers mediatelefon, vardagar kl. 8.00 - 16.00, tel. 040 668 2998

E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Nätsidor: http://www.fazer.fi/leipomomyymala

Öppettider:
Forum: må-fre 7-20, lö 9-18, sö 12-18
Citycenter: må-fre 7-20, lö 9-18, sö 10-16

Bilder lämpliga för tryck:
www.fazergroup.com/pictures, ”Media_Press”, ”Fazer Leipomomyymälä”

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Målsättningen är att dela ett gott liv, varenda dag. Fazer-koncernens omsättning 2014 uppgick till mer än 1,6 miljarder euro och företaget har över 15,000 anställda. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.